Hier wordt door het JoomlaCommunity-team mededelingen geplaatst m.b.t. updates en veiligheid.

Weer gehacked

  • polleke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Polleke
Meer
17 jul 2016 06:39 #1647 door polleke
Weer gehacked werd gestart door polleke
Hi
2e keer deze week. NU weer iets anders.
in /libraries/fof/inflector is een map geplaatst genaamd wu-westernunion
Daarin allerlei (onleesbare) bestanden.
In de logfile zie ik vanuit diverse ipadressen :
66.102.8.163 - - [17/Jul/2016:08:21:18 +0200] "GET /modules/mod_articles_popular/wu-westernunion/etc/clientlibs/granite/2d705/Connexion%20-%20S'inscrire%20_%20Western%20Union_fichiers/s.swf HTTP/1.1" 404 1528 "-" "Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.11 (KHTML, like Gecko) Chrome/23.0.1271.64 Safari/537.11"

Iemand enig idee wat ze hier aan het doen zijn?

Ik heb de map al verwijderd.

gr Jan
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
17 jul 2016 06:39 #1648 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Weer gehacked
Met alleen de map verwijderen los je niks op.
Heb je na de vorige keer deze punten ook gedaan?
- login super user aanpassen
- FTP-wachtwoord wijzigen
- hostingwachtwoord wijzigen

Weet je zeker dat je na de vorige keer ook alle hackbestanden verwijderd hebt? Eén bestandje per ongeluk laten staan kan er al voor zorgen dat ze nog steeds toegang hebben.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • polleke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Polleke
Meer
17 jul 2016 06:39 #1649 door polleke
Beantwoord door polleke in topic Weer gehacked
Ja .... maar hoe weet je dat ? dat ja alles hebt gehad

wachtwoorden allemaal aangepast.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 jul 2016 06:39 #1650 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Weer gehacked
Alles wat hier gemeld en gelinkt is, is belangrijk om te doen.

Een opmerking: Datums van mappen en bestanden worden in mijn ervaring ook vaak aangepast (soms ver in het verleden), dus daar kan je niet blind op varen.

Wat je kan doen is 1 gratis consult doen bij myjoomla.com, dan krijg je een overzicht van waar de rommel (nog) zit en kan je gericht dingen verwijderen.

Nadat ik dit heb gedaan, doe ik zelf voor klanten die getroffen zijn ook nog dat ik alle bestanden download en dan op een linux machine nog met wat regular expressions zoek in de codeop bijvoorbeeld base64_decode en str_replace e.d.. Dan haal ik vaak nog extra rommel weg. Ik gebruik ook het NeoPi script nog. Voor dit alles heb je wel Linux scripting kennis nodig.
Daarmee krijg ik de site wel brandschoon en installeer dan de pro versie van Admin Tools om e.e.a. dicht te zetten en de php scanner dagelijks te laten scannen, dan ben je er meteen bij als er iets vreemds gebeurt. En kwetsbare extensies opzoeken en updaten of verwijderen als er geen veilige update voor handen is. Maar dat was al genoemd (of naar gelinked).

Wat je ook kan doen is myjoomla.com vragen om de site voor je schoon te maken. Kost wat, maar ze geven geloof ik wel garantie.

Misschien heb je hier wat aan.
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
15 nov 2019 12:07 #20336 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Weer gehacked
Sorry dat ik hierop reageer, maar we hebben wat vervelende spammers verwijderd.
Gevolg is echter dat er wat foutboodschappen verschenen. Daardoor was de laatst regerende bezoeker een verwijderde spammer en gaf daardoor een fout. Door hierop te reageren wordt ik de laatst reagerende.
Helaas krijgen een aantal mensen daardoor een bericht dat er iemand heeft gereageerd op een paar topics.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Johan van der Velde
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Organisator van JUG043 Maastricht.
Meer
29 dec 2019 09:53 #20620 door Johan van der Velde
Beantwoord door Johan van der Velde in topic Weer gehacked
Hierboven staan allemaal hele goede suggesties en oplossingen. Ik heb nog een paar tips:

Belangrijk is ook, om je extensies en je Joomla versie te updaten naar de laatste versie.
Vergeet niet om regelmatig een back-up te maken van je website. Test regelmatig of jij je website kunt restoren. Binnen Akeeba Backup kun je de backup met een wachtwoord beveiligen.
Zet eventueel je Joomla gebruikersregistraties dicht als deze functionaliteit niet nodig is.
Last but not least, vergeet ook niet om het wachtwoord op van je database account te resetten.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena