Vertalers in back end toegang geven tot één taal

  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 feb 2015 14:19 #9212 door Frits Jongbloets
Vertalers in back end toegang geven tot één taal werd gestart door Frits Jongbloets
Ik wil op een meertalige site een aantal vertalers toegang geven tot de back end. De front end wordt me veel te rommelig als je daar inlogt om artikelen aan te passen. Ik heb de back end uiteraard sterk dichtgetimmerd voor deze users.

Maar ik had gehoopt dat ik ook hun toegang zou kunnen beperken tot artikelen in de taal waar zij aan mogen werken (Engels resp. Frans; de Nederlandstalige artikelen worden door mij aangepast). Helaas vind ik in de core installatie geen optie die dat mogelijk maakt. En zoeken in de JED leverde tot nu toe ook geen extensie op dit hiervoor zorgt - ik wil wel met de core artikelen en taalbeheer blijven werken! Zie ik iets over het hoofd; heeft iemand dit al eens bij de hand gehad?
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
16 feb 2015 14:19 #9213 door renem
Je kunt toch per gebruiker een beheer en website taal instellen werkt dat niet? (Gebruikersbeheer)

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
16 feb 2015 14:19 #9214 door renem
Had ik even beter moeten lezen idd.

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 feb 2015 14:19 #9215 door Gast
Ik weet niet hoe je categorystructuur eruit ziet, bij mij is het bij meertalige core op hoofdniveau de talen dus b.v. EN/NL/DE etc.

En op die manier kun je gebruikersgroepen (dus b.v. groep EN-vertalers) dacht ik toegang geven tot die categorie en wat eronder zit (en dat is dan toevallig het EN). Heb je niet de menu's en modules afgevangen maar je spreekt over artikelen. Dat dacht ik staat er omdat ik nu begin te twijfelen omdat je het anders zelf wel zo gedaan zou hebben. Is idd iets anders dan regelrecht toegang geven tot een bepaalde taal.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
16 feb 2015 14:19 #9216 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Vertalers in back end toegang geven tot één taal
Dus opgelost?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena