Probleem vertalen account maintenance en shopping cart

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 feb 2015 20:37 #9383 door Gast
Beste joomla forum users,

Ik ben bezig met het inrichten van een joomla 2.5.14 template welke ik had aangeschaft.

Deze staat op www.retrogamedealer.com

De aangeschafte template had de standaard taal Engels en er was een Multilingual
Tool geïnstalleerd waardoor de gebruiker naast Engels ook Frans kon kiezen door te klikken op het vlaggetje. Omdat de site in eerste instantie in het Nederlands moet worden gemaakt en misschien in de toekomst andere talen. Besloot ik om de Multilingual tool te houden en om de Nederlandse taal toe te voegen.

Omdat ik een noob ben met joomla moest ik diverse handleidingen en videootjes bekijken om te leren hoe dit nou in elkaar zat en hoe ik dit voor de Nederlandse taal kon bewerkstelligen

Uiteindelijk heeft dit filmpje me veel geholpen:


Nu is het me gelukt en werkt bijna alles zoals ik het wil.

Ik zeg Bijna omdat ik nog steeds wat problemen ondervind op de Nederlandstalige variant van de site. Hieronder mijn 2 problemen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.



- Wanneer ik vanuit de Nederlandstalige site op “Account beheer” klik, staat alles in het Engels, terwijl wanneer ik dit op de franse site doe, er wel netjes franse taal word weergegeven. (ik wil uiteraard dat hij het in het Nederlands weergeeft)


- Wanneer ik vanuit de Nederlandstalige site op “afrekenen” klik, staat alles in het Engels, terwijl wanneer ik dit op de franse site doe, er wel netjes franse taal word weergegeven.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
04 feb 2015 20:37 #9384 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem vertalen account maintenance en shopping cart
Welkom thewizz. Graag wil ik je er op wijzen dat Joomla 2.5.14 niet meer veilig is en dat 2.5.28 de allerlaatste versie van Joomla 2.5 is. Je kan dus het beste eerst upgraden naar deze versie. Joomla 2.5 wordt sinds december 2014 niet meer ondersteund en is End of Life. Op dit moment is Joomla 3.3.6 de enige actuele versie en Joomla 3.4 komt binnenkort uit.

Ik zie dat je Virtuemart gebruikt. Ik kan je verder jammer genoeg niet helpen met je probleem.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 feb 2015 20:37 #9385 door Gast
ah nijmegen, kijk dat is dichtbij. De oplossing was simpel. gewoon nl taalbestand van virtuemart installeren.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena