Talen in module taalselectie wordt niet weergegeven

  • NeveAddict
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 nov 2017 22:58 #15533 door NeveAddict
Ik ben bezig met een meertalige website en heb voor de taalselectie een taalselectie module aangemaakt.
Deze module wordt wel geladen op de website alleen de taalselectie links worden niet weergegeven. De module genereert een lege list zonder list-items. Als ik in mijn html kijk zie ik het volgende in de code van de module:
Code:
<div class="mod-languages"> <ul class="lang-block"> </ul> </div>

Zoals ik al zei, een lege UL string dus. Het maakt niet uit of ik de weergave op tekst, afbeeldingen of horizontaal zet.
Als ik een stukje 'Voor tekst' neer zet wordt deze netjes weergegeven. Hetzelfde met 'Na tekst'. Het gaat dus puur om de taal linkjes.
Wat gaat hier fout? Of nog beter... hoe kan ik dit oplossen?

grt. Edward
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
07 nov 2017 07:58 #15536 door margriet
Beantwoord door margriet in topic Talen in module taalselectie wordt niet weergegeven
Dit houdt waarschijnlijk verband met je andere probleem. Zet de beheermodule Meertalige Status anders even aan, dan zie je misschien wat je niet goed hebt gedaan.
Discussie gesloten.
  • NeveAddict
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 nov 2017 10:01 #15538 door NeveAddict
Beantwoord door NeveAddict in topic Talen in module taalselectie wordt niet weergegeven
Heb die aanstaan maar zie nergens waar ik dat dan zou moeten zien?
Als ik de instructies volg die op joomla.org staan staat alles goed ingesteld.

docs.joomla.org/Special:MyLanguage/J3.x:..._a_Multilingual_Site

En ja.. daar staat ook dat je een apart menu voor je startpagina menu-item moet hebben. Dus ook dat heb ik juist opgelost... verschrikkelijk omslachtig. :(

De meertaligheid werkt overigens prima als ik handmatig de taalcode achter de url zet.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
07 nov 2017 10:36 #15540 door Leen
Hallo,
Heb je ook de plug-ins taal taal code en taalfilter aan gezet ?
PS.
Als het goed is zou je als je voor het eerst joomla installeert tegenwoordig de keuze / vraag krijgen of je meer talen site
wil maken . lees hier meer
ook hier wat info maar zal je best al gevonden hebben

lvda
Discussie gesloten.
  • NeveAddict
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 nov 2017 11:14 #15541 door NeveAddict
Beantwoord door NeveAddict in topic Talen in module taalselectie wordt niet weergegeven
Hoi Leen,

Ja die staan aan. En ik heb het probleem al gevonden.. ik moest dus ook nog eens voor iedere taal apart een startpagina (ieder in weer een apart menu want een menu kan immers maar 1 standaard pagina hebben) aanmaken. 3 startpagina menus dus voor meertaligheid. Werkelijk stupide en super onduidelijk voor degene die het gaat beheren straks. 100% kans op fout gaan zo... top gedaan zo Joomla! Denk er serieus over na om mijn hele business maar om te gooien naar een ander standaard CMS oplossing om aan te bieden.

Maar goed.. alle frustratie terzijde is het eindelijk opgelost nu. Bedankt voor het meedenken.
Discussie gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
07 nov 2017 11:20 #15542 door margriet
Beantwoord door margriet in topic Talen in module taalselectie wordt niet weergegeven
Verwijderd
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
07 nov 2017 11:25 #15543 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Talen in module taalselectie wordt niet weergegeven
Ik weet niet wat er onlogisch aan is. De menu-items in iedere taal zullen een andere tekst hebben. Door de verschillende menu-items aan elkaar te associëren (via Componenten - Meertaligheid associaties) weet Joomla naar welk menu-item geschakeld moet worden als je van taal wisselt.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena