Taalstring i.p.v tekst in module?

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
19 apr 2022 06:33 #24060 door Meander
Taalstring i.p.v tekst in module? werd gestart door Meander
Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, en of het dan in de juiste categorie staat, maar ik heb op mijn website een Countdown module die aangeeft hoelang de levering van de bestelling duurt ("Levering over XX dagen").

Deze tekst moet ook in het Engels worden vertaald ("Delivery in XX days").

Nu staat in de module voor het woord "dagen" wel een taalstring die ik met succes heb vertaald in het Engels wanneer bezoekers op de Engelse vlag (Falang) klikken:
Code:
<?php echo JText::_('MOD_COUNTDOWN_DAYS')?>


Echter de tekst "Levering over" staat in de .php file van de module als gewone tekst:
Code:
// Parameters $layout = $params->get('layout', 'default'); $date = $params->get('date', '21-11-2022'); $time = $params->get('time', '15:00'); $fronttext = $params->get('fronttext', 'Levering over'); $endtext = $params->get('endtext', '.'); $finish = $params->get('finish', 'Er kan niet meer besteld worden voor deze Campagne');

In plaats van de gewone tekst zou ik hier ook graag een taalstring willen hebben die ik dan in Taalbeheer ook kan vertalen in het Engels, bijvoorbeeld:
Code:
<?php echo JText::_('MOD_COUNTDOWN_LEVERING_OVER')?>

Ik heb zelf al verschillende dingen geprobeerd om de taalstring daar te plaatsen, maar dan krijg ik steeds een syntax error op mijn site, en mijn PHP kennis is zeer beperkt.

Zou iemand mij kunnen helpen om van de gewone tekst "Levering over" een taalstring te maken?
Wanneer deze vraag niet thuis hoort op dit forum dan verwijder maar weer. In dat geval mijn excuus.
Anders bij voorbaat dank.

Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
19 apr 2022 09:24 #24061 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Taalstring i.p.v tekst in module?
Je kunt geen override maken van de php file?
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
19 apr 2022 09:39 #24062 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Taalstring i.p.v tekst in module?
[quotePost id="24061"]Je kunt geen override maken van de php file?[/quotePost]

Jawel, en dat heb ik ook wel gedaan. Maar daar staat alleen het script in:
Code:
<script language="JavaScript" type="text/javascript"> TargetDate = "<?php echo $dateformat;?>"; CountActive = true; CountStepper = -1; LeadingZero = true; DisplayFormat<?php echo $module->id?> = "<?php echo $fronttext; ?> %%D%% <?php echo JText::_('MOD_COUNTDOWN_DAYS')?>"; FinishMessage<?php echo $module->id?> = "<?php echo $finish; ?>";
Er stond eigenlijk ook nog uren en minuten, maar die heb ik verwijderd.

Maar de module bestaat uit meerdere files, o.a. mod_countdown.php, en daar staat de code in waar ik graag de tekst vervangen wil hebben voor een taalstring. Van mod_countdown.php kan ik geen override maken. Maar ik vind het niet erg om die na een update opnieuw te uploaden met de wijzigingen.

Zie bijlage voor de complete module op mijn desktop
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Arjan Booij
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
19 apr 2022 23:38 #24063 door Arjan Booij
Beantwoord door Arjan Booij in topic Taalstring i.p.v tekst in module?
Kun je niet bij de Joomla overrides een taalstring maken voor de talen en daarnaar verwijzen in het script?

#Joomla omdat het zo leuk is.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
20 apr 2022 02:11 #24064 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Taalstring i.p.v tekst in module?
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar zoals gewoonlijk dacht ik weer veel te moeilijk.

Gisteravond schoot mij ineens te binnen dat ik natuurlijk ook 2 Countdown modules kon maken.
1 waarbij de taal op Nederlands staat, en 1 met de taal op Engels, want je kunt in de module ook de parameters invullen.
Dit is voor het eerst dat ik met meertaligheid van een website werk, dus ik wist nog niet of het ging werken, maar ik heb dus:

Module 1: Levering over..., en de taal op NL
Module 2: Delivery in..., en de taal op EN

en het werkt perfect. Wanneer je op de verschillende vlaggetjes klikt zie je alleen de module van die betreffende taal.

Ik hoop niet dat mijn topic voor niets is geweest, maar dat een ander er nog wat aan kan hebben ;)
Discussie gesloten.
  • Arjan Booij
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
20 apr 2022 08:40 #24065 door Arjan Booij
Beantwoord door Arjan Booij in topic Taalstring i.p.v tekst in module?
@Meander:b03f1b78# Mooi dat het is opgelost.
Soms kan het zo eenvoudig zijn, maar zie je het even niet.
Succes verder

#Joomla omdat het zo leuk is.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 mei 2022 04:50 #24143 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Taalstring i.p.v tekst in module?
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena