Fout met NL taalpakket (en oplossing)

  • Steven Trooster
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 aug 2022 08:38 #24457 door Steven Trooster
Fout met NL taalpakket (en oplossing) werd gestart door Steven Trooster
Ik had een probleem met het Nederlandse taalpakket in Joomla 4. Als ik naar de admin van mijn site ging, kreeg ik een foutmelding:
Code:
Attempt to read property "metadata" on array in /libraries/src/Language/LanguageHelper.php on line 49

Ik heb Nederlands verwijderd en het probleem was weg. Daarna heb ik het Nederlandse taalpakket opnieuw geïnstalleerd en het probleem was terug.

Wat ik na wat zoeken merkte was dat er in het beheer van talen er twee keer Dutch in de lijst stond bij de admin talen. Ik zag in de database tabel extensions dat er vier entries waren voor Dutch (package, site en 2x admin). Ik heb een van die twee admin regels verwijderd uit de database en het probleem was opgelost.

Vreemdgenoeg ben ik dit op andere Joomla 4 sites nog niet tegen gekomen. Maar ik ik lees dat er wel meer mensen dit probleem zijn tegen gekomen.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
20 aug 2022 10:05 #24460 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Fout met NL taalpakket (en oplossing)
Hoi,

misschien heb je hier wat aan.
forum.joomla.org/viewtopic.php?f=821&p=3667768#p3667768

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Steven Trooster
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 aug 2022 14:44 #24462 door Steven Trooster
Beantwoord door Steven Trooster in topic Fout met NL taalpakket (en oplossing)
Dat is mijn eigen post, die laatste. ;)
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
20 aug 2022 15:02 #24463 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Fout met NL taalpakket (en oplossing)
Dat wist ik niet ;)

Maar mooi dat het opgelost is.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
29 aug 2022 20:18 #24488 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Fout met NL taalpakket (en oplossing)
Voor de volledigheid plaats ik hier ook even de oplossing voordat ik deze vraag sluit:

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb Nederlands verwijderd en het probleem was weg. Daarna heb ik het Nederlandse taalpakket opnieuw geïnstalleerd en het probleem was terug.

Wat ik na wat zoeken merkte ik dat er in het beheer van talen er twee keer Dutch in de lijst stond bij de admin talen. Ik zag in de database tabel extensions dat er vier entries waren voor Dutch (package, site en 2x admin). Ik heb een van die twee admin regels verwijderd uit de database en het probleem was opgelost.


Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena