Ik hoop dat ik hier uren voor kan aanrekenen?

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 mrt 2015 16:07 #8327 door Gast
Even netjes voorstellen op deze wat te rustige werknamiddag:

Heb vrij theoretische achtergrond (zuivere wiskunde, theoretische biologie) en had in 2e trimester van 1e Mastersjaar niet zo luidop moeten vragen aan m'n buur in welke richting een floppy in die gleuf moest. Een jaar of twee later een Linux server met 23 gebruikers in de hand geduwd gekregen, ongehinderd door enige kennis ter zaken...

Eerste Joomla was 1.5 of zoiets: Schoonvader-kunstschilder had net 10.000euro uitgegeven om zijn website (catalogus -- veel beeldjes met titels en gegevens erbij; wat kritieken, etc) te laten herdoen, het zag er iets beter uit, maar updates waren erg duur en verslechterden de zaak... Achter de schermen gaan kijken, en al wist ik buiten basis HTML en wat CSS niet veel, het was duidelijk een onherstelbare puinzooi. Rondgesurft, gezien dat ik niet met Wordpress overweg kon, teveel onlogische zooi erin; en Drupal (toen nog?) te complex om aan te beginnen zonder opleiding/voorbeeld/begeleiding --- Joomla dus.

Stilaan meer en meer, en ondertussen vul ik mijn werkdagen met zowat 50:50 met illustraties voor wetenschappelijk werk en websites veelal voor wetenschappers.

Ik woon al vrij lang niet meer op 't continent, en heb de spellingshervorming van 1995 NET gemist terwijl die van 2005 mij pas 10jaar later werd gemeld... Probeer je dus niet te ergeren als ik wat ... idiosyncratisch wordt.

Ben hier dus vooral omdat ik voor één keer via-via een Nederlandstalig jobje heb aangenomen tegen vriendenprijs, niet echt passend in mijn normale winkel maar allez... vooruit dan... en daar dus even mee vastzit :mad: --- een subscriptie/betaalcomponent voor de Vlaamse betaalwijzen nodig.

Ik heb beperkte kennis terzake: Joomla 1.5/2.5/3 gebruikt in een tiental websites (rest Dreamweaver of met de hand); geerfde systemen om enkel bij te werken zijn grotendeels TerminalFour (een overprijsde Britse CMS is) en Wordpress natuurlijk plus wat anderen (Tikiwiki springt voor de geest). Plus paar PHPBB statische-website-plus-forums (en een geintegreerde phpbb3/joomla3 forum; zou kunnen overzetten naar joomla+kunena). Heb een component gemaakt om tekst uit spreadsheets in te lezen en te corrigeren, paar rekendingetjes met PHP, wat geklooi met phpmyadmin om artikelen/websiteinhoud/users tussen CMSen uit- en in te voeren, niet veel meer technische achtergrond.

Heb er een hekel aan als ik iets niet snap, ben bijgevolg humeurig door de band genomen, en installeer dus ook niet zo snel zomaar een extensie (en HAAT carrousel-type nonsense)... ::big_smile::
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
17 mrt 2015 16:07 #8328 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Ik hoop dat ik hier uren voor kan aanrekenen?
Een hele introductie! En welkom natuurlijk! ::thumbsup::

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 mrt 2015 16:07 #8329 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Ik hoop dat ik hier uren voor kan aanrekenen?
Groeten vanuit Mexico,

Anyway welkom.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena