Herstellen website content na hack

  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 okt 2019 11:53 #20207 door Edwin Broekhuizen
Herstellen website content na hack werd gestart door Edwin Broekhuizen
Voor meer dan 10 jaar beheer ik voor verschillende clubs/verenigingen websites. Ik heb deze websites gemaakt in Joomla. Direct zodra er een nieuwe update van Joomla of van de door mij gebruikte extensies uitkomt, installeer ik deze. Voor deze websites heb ik een hostingaccount bij Strato. Twee weken geleden waren mijn websites plotseling niet meer bereikbaar. Uit navraag bij Strato bleek dat mijn account was gehackt en de content van mijn websites met walware was besmet. Strato had uit voorzorg mijn account volledig geblokkeerd. Ik heb direct al mijn wachtwoorden gewijzigd. Gelukkig maakt Strato automatisch back-ups van de content. Ik heb daarop de meest oude, beschikbare back-up (5 september 2019) gedownload en deze met o.a. Malwarebytes en IOBit Malware Fighter gescand. Beide programma's gaven aan dat in deze back-up (content) geen verdachte bestanden werden aangetroffen. Ik heb vervolgens de mogelijk besmette content van mijn webspace bij Strato volledig verwijderd, waarop Strato mijn account weer heeft vrijgegeven. Ik heb de content van één van mijn website weer geupload naar mijn webspace. Ik had gehoopt dat daarmee deze website weer zou werken. Helaas als ik het domein probeer te benaderen, krijg ik een volledig wit scherm met bovenin het woord "error". Wat doe ik niet goed? Wat zie ik over het hoofd? Wie kan mij helpen?
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
28 okt 2019 12:17 #20208 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Herstellen website content na hack
Lastig zo...
Je realiseert je dat Joomla zowel content op de server heeft als een database waar content in staat?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 okt 2019 12:24 #20209 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Herstellen website content na hack
Graag een link van de website zodat we mee kunnen kijken.
Discussie gesloten.
  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 okt 2019 12:57 #20210 door Edwin Broekhuizen
Beantwoord door Edwin Broekhuizen in topic Herstellen website content na hack
Bedankt voor uw snelle reactie. Ik weet dat er content in mijn webspace op de server staat en dat Joomla daarnaast gebruik maakt van databases. De content op mijn webspace kan ik benaderen met FTP. De databases via de website van Strato. Van de databases (per website een aparte database) heb ik vorige week nog een export gemaakt en die gedownload.
Ik heb alle content van mijn webspace weer verwijderd en zal er straks de content van één van mijn websites (mijn eigen website) op terugplaatsen. Ik laat u weten wanneer dit er op staat.
Discussie gesloten.
  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 okt 2019 15:36 #20211 door Edwin Broekhuizen
Beantwoord door Edwin Broekhuizen in topic Herstellen website content na hack
Ik heb de content van 1 van mijn websites weer teruggezet op mijn webspace bij Strato. Dit betreft mijn eigen, relatief kleine website met domeinnaam efbroekhuizen.nl.
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 okt 2019 06:40 #20216 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Herstellen website content na hack
Hallo Edwin,

vermoedelijk heeft het te maken met het niet juist instellen van het configuratiebestand. Lees deze thread maar even: forum.joomla.org/viewtopic.php?t=961206 . Ik adviseer je je instellingen nog een keer goed na te lopen. Of daar hulp bij in te roepen.
Discussie gesloten.
  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 okt 2019 08:14 #20217 door Edwin Broekhuizen
Beantwoord door Edwin Broekhuizen in topic Herstellen website content na hack
Mijn website werkt gelukkig weer. Een beginnersfoutje. Direct nadat ik bericht had gekregen over het hacken, heb ik alle wachtwoorden gewijzigd, ook die van de databases. Ik was echter vergeten dit ook in het configuration.php bestand te veranderen. Bedankt voor alle tips.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena