Verbergen van melding mbt lettergrootte instellen.

  • Ineke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 jan 2020 20:08 #20721 door Ineke
Hi iedereen,
Ik heb me net aangemeld. Joomla is nieuw voor mij. Eerder heb ik wel een WP site gehad.
Fijn om te weten dat ik ondersteuning kan vinden op dit forum. Ik wil er gelijk gebruik van maken.

Ik heb de 3.9.14 versie van Joomla en gebruik het Beez3 template. Op de website rechts boven staat de melding: 'lettergrootte Groter Herstellen Kleiner' Mijn logo heb ik in de module '0-position'. De bedoelde melding staat daar echter boven. Hoe kan ik deze melding weg halen of onzichtbaar maken?
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 jan 2020 20:26 #20722 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Verbergen van melding mbt lettergrootte instellen.
Hoi, welkom. En check dit even: forum.joomla.org/viewtopic.php?t=675655
Discussie gesloten.
  • Ineke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 jan 2020 22:24 #20723 door Ineke
Dank je wel Job, het is gelukt.
Even voor de volledigheid:
beheeromgeving/extensies/templates/templates/Beez3 gegevens en bestanden/index php/regel 130 verwijderen
<div id="fontsize"></div>
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
16 jan 2020 22:25 #20724 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Verbergen van melding mbt lettergrootte instellen.
let wel op dat de aangegeven 'oplossing' verloren gaat als er een update van het template is/wordt geinstalleerd.
Beter kun je het dan gaan verbergen met css in een custom, of personal.css bestand.
Discussie gesloten.
  • Ineke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 jan 2020 09:38 #20725 door Ineke
Dank je, dat is helder RV, maar vooralsnog heb ik me daar nooit mee bezig gehouden. Op termijn ga ik me daar in verdiepen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 jan 2020 09:35 #20735 door Gast
Ik wil dit ook in meer detail onderzoeken
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
21 jan 2020 10:19 #20737 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Verbergen van melding mbt lettergrootte instellen.
En om het javascript niet te laden, omdat het overbodig is, kun je in hetzelfde index.php de stylechanger.js op regel 80 escapen door // ervoor te zetten zoals in de regel erboven:
Code:
// Add template scripts JHtml::_('script', 'templates/' . $this->template . '/javascript/md_stylechanger.js', array('version' => 'auto'));
Bij de volgende update van de beez3 template ben je die escape weer kwijt. Een kopie van de template maken is een optie (heb je in ieder geval een backup van je aanpassingen aan index.php) en bij de volgende beez3 update dezelfde aanpassingen opnieuw maken. Een een override met de css bestanden (je moet even kijken hoe dat bestand heet, waarschijnlijk iets van custom.css) overleeft een update wel. Het escapen van het stylechanger.js bestand voorkomt dat het onnodig wordt geladen (je website is ietsje pietsje sneller).
Discussie gesloten.
  • Ineke
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 jan 2020 15:25 #20769 door Ineke
Dank je Wim voor deze toevoeging, ik bewaar de info voor een later moment.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena