waar zie ik een voorbeeld hoe de website eruit ziet voordat ik hem publiceer

  • W.J.P. van den Hoek
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 jul 2020 16:41 #21541 door W.J.P. van den Hoek
Hoe kan je zien hoe je website eruit ziet voor dat je hem publiceert.
Een andere vraag is: is het mogelijk om alles te resetten en dan alles opnieuw instelt?
Mijn URL is okg-heilige-ambrosius.nl
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
20 jul 2020 18:24 #21543 door Rondeb
Hallo,

er is na mij weten niet een voorbeeld van je site voordat je hem publiceert.

Wat je wel kan doen is je site offline zetten bij algemene instellingen, en dan kan je met je site bezig als je hem dat wil bekijken dan moet je inloggen om je site te bekijken. Een buitenstaander kan dus je site niet zien en dus ook niet inloggen.

En wat bedoel je met resetten? Echt op nul beginnen? Zo ja dan kan je database ook legen en de root leggen van je server en dan is echt alles weg. Daarna installeer je Joomla in zijn geheel weer opnieuw.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • W.J.P. van den Hoek
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 jul 2020 14:45 #21547 door W.J.P. van den Hoek
Hartelijk dank voor je informatie
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
22 jul 2020 14:58 #21564 door Robert
Als je de site wilt testen zonder dat anderen de site kunnen bezoeken kan ik je de plugin Offline aanraden: www.richeyweb.com/software/joomla/plugins/23-offline

Je zet de website offline via de Algemene Instellingen in Joomla en stelt in de plugin een parameter in, bijv. "testen". Nu kun je de site bezoeken zonder in te loggen via de url (in dit voorbeeld) okg-heilige-ambrosius.nl/?online=testen .
Als je de site offline zet moet je inloggen om de site te zien. Sommige templates (zoals die van Joomshaper) laden dan extra scripts en handigheidjes zodat je via de voorkant van de site het beheer kan doen. Dingen kunnen er daardoor net wat anders uitzien dan wat een bezoeker zou zien.

Wat betreft je andere vraag: er is geen functie in Joomla om alles te resetten. Wat je het beste kunt doen is Akeeba Backup installeren en een backup maken voordat je veranderingen gaat maken. In de backup zit een herstelscript waarmee je in een paar klikken de oude versie weer kunt installeren.

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena