Joomla hosting

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 mrt 2015 16:12 #8740 door Gast
Joomla hosting werd gestart door Gast
Waar moet je opletten bij een hosting provider als je Joomla wil gebruiken?
Iemand ervaring met Internettoday?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
08 mrt 2015 16:12 #8741 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla hosting
Hallo,

deze hosting ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen ;)
Paar namen siteground, wned en byte dat zijn zeker joomla vriendelijke hosting!

Natuurlijk zijn er nog veel meer joomla vriendelijke hosting misschien hebben andere leden nog wel een aantal namen.

Als ik een hosting zou zoeken zou ik wel linux nemen dat draait in mijn ogen stabieler als Windows.

Succes met je zoektocht.

Groeten Ron :D
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 mrt 2015 16:12 #8742 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla hosting
Ik ben al een aantal jaren bij Antagonist.
Zeer tevreden over en uitstekende support.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 mrt 2015 16:12 #8743 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla hosting
Bedankt voor de antwoorden @Rondeb & @Henkkey. Maar waar moet je nou opletten als je Joomla wilt gebruiken?

@Rondeb,

Waarom Linux? Wat voor voordelen heeft het?
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
08 mrt 2015 16:12 #8744 door renem
Beantwoord door renem in topic Joomla hosting
Neem nou gewoon een host die Joomla goed ondersteund dan hoef je verder nergens rekening mee te houden. Bijna elke host doet dat, of gewoon even vragen.

Dan: goedkoop betekend vaak minder snelle hosting. Als dat geen probleem is prima.... Kwaliteit kost nu eenmaal wat meer.


Veel succes.

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 mrt 2015 16:12 #8745 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla hosting
Zie de volgende pagina voor minimale vereisten van de webserver:
docs.joomla.org/Technical_requirements/nl

Succes
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 mrt 2015 16:12 #8746 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla hosting
Hey Wman,

wat ik in elk geval zou doen als ik een nieuwe hosting uitprobeer, is zorgen dat ik een goeie backup heb die regelmatig draait (al was 't maar manueel) én dat de bestanden ook telkens gedownload worden naar mijn eigen computer (of een andere externe locatie buiten die server).

Zelf gebruik ik Akeeba Backup.
Mocht je dan na een tijdje ontdekken dat de nieuwe hosting toch niet helemaal haar beloftes waarmaakt, dan kun je heel makkelijk de plaat poetsen en elders gaan.

Het is niet mogelijk te zeggen of je voldoende hebt met een Joomla Starter optie. Dit hangt af van heel wat zaken. Om er maar enkele te noemen:
1. Hoeveel bezoekers verwacht je? Met 10 bezoekers per dag, moet je wel goed zitten, met 5000 bezoekers per dag, zal dit mogelijk wel wat te licht uitvallen.
2. Welke extensies wil je installeren? De meeste hosting bedrijven leggen bijvoorbeeld een beperking op voor mailinglists (zoals Acymail) - als je dan een mailing naar bijv. 500 mensen wil sturen, zal dit niet lukken bij deze firma. Is het nodig? Dan betaal je hiervoor graag de meerprijs. Heb je dat niet nodig? Dan hoef je daarvoor ook niet te betalen.
3. Welke ondersteuning verwacht je?
4. Wat wil je allemaal opslaan? Wil je de volgende youTube maken, en een site vol met zelfgemaakte filmpjes online zetten? Dan zul je met 10 GiB snel verzadigd zijn.
5. ... enz...

Zoals je ziet - het antwoord op je vraag is jammer genoeg niet mogelijk.

Als je zelf ook Fries bent, zou ik even langslopen bij de firma in kwestie en eens hun faciliteiten bezoeken... Als ze zich specifiek richten op de Friese middenstand (zoals ik op hun site lees), dan zullen hun servers ook wel lokaal draaien (en bijvoorbeeld niet in de VS)

(aanvulling).
Ik gebruik zelf 3 hosting bedrijven:
1. Versio (goedkoopste formule) voor al die kleine websites die heel eenvoudig zijn, en weinig bezoekers hebben.
2. SiteGround (duurste formule) voor zwaardere sites en omdat ze Joomla steunen.
3. Tigertech - omdat zij mij destijds mogelijkheden boden die ik nergens anders kon krijgen - noem het een vorm van loyauteit.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena