Gebruiksvriendelijkheid Vimexx?

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
07 sep 2017 09:20 #14602 door Meander
Gebruiksvriendelijkheid Vimexx? werd gestart door Meander
Naar aanleiding van deze topic ben ik van plan om over te stappen op Vimexx.

Ik heb mijn website nu nog bij mijndomein, en daar vind ik de gebruiksvriendelijkheid wel goed.

Wat ik graag nog wil weten is hoe het met de gebruiksvriendelijkheid bij Vimexx gesteld is.
  • Hoe gaat het met het overzetten van de website? Is bij Vimexx wel gratis, maar moet je er na die tijd zelf nog wat aan veranderen qua instellingen?
  • Hoe gaat het met het uploaden van bestanden? Ik gebruik daar nu Filezilla voor. Kan ik dat blijven gebruiken?
  • Zijn er mogelijkheden tot het aanmaken van extra databases?
  • Mogelijkheid tot POP email?

Ik ben misschien nog wel wat vergeten, en alles is te leren.
Maar mijn probleem is dat ik daar momenteel niet veel tijd voor heb.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
07 sep 2017 10:15 #14616 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Gebruiksvriendelijkheid Vimexx?
Zo ongeveer alle vragen zijn al beantwoord op de website van Vimexx zelf: www.vimexx.nl/joomla-hosting .
FileZilla is alleen maar een programma om van (S)FTP gebruik te kunnen maken, net als WinSCP. Ik ben nog geen hoster tegengekomen die geen FTP aanbiedt.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
07 sep 2017 10:18 #14619 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Gebruiksvriendelijkheid Vimexx?
Ik gebruik Vimexx (resellerpakket) al sinds 1,5 jaar voor wat eigen sites en development. Draait prima, snelle sites en hoge uptime.
Je kan je bestanden gewoon via ftp uploaden, je kan via CP van Directadmin makkelijk SSL certificaataanmaken, email is inclusief over beveiligde verbinding, Dagelijkse backups, keuze PHP versies, etc, etc. En supporttickets worden snel beantwoord. En domeinnamen etc kan je gewoon ergens anders regelen. Vrijheid, blijheid.

Aanrader wat mij betreft, ze zijn echt goed bezig. En probeer het anders ff, ze hebben volgens mij proefperiode van 14 dagen.

Voor mijn echt zakelijke sites/klanten heb ik eigen servers via een andere partij maar daar liggen de eisen ook net wat hoger.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
07 sep 2017 12:38 #14629 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Gebruiksvriendelijkheid Vimexx?
Hallo Meander,

ik zeg meteen doen en je domein ook overzetten naar hun want mijndomein betaal je 9 euro en bij vimexx 4.25 p/jaar.

Zoals Gasoline al zegt zijn ze echt goed bezig en hun server zijn zeer goed ingericht voor joomla.
Chatsupport is ook super en zeer snel heb nog geen een keer hoeven te wachten.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
07 sep 2017 13:29 #14632 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Gebruiksvriendelijkheid Vimexx?

Zo ongeveer alle vragen zijn al beantwoord op de website van Vimexx zelf

@Hans, het is geen luiheid hoor.
Normaal zoek ik eerst alles zelf wel uit voordat ik vraag, en deze link geeft nog niet echt antwoord op mijn vragen, behalve dat het voor Joomla is geoptimaliseerd.
Ik ken al jaren niets anders dan MijnDomein, dus ik heb geen idee hoe het bij andere providers werkt.
Probleem is dat ik momenteel met 1001 dingen tegelijk bezig ben ivm een deadline, dus vandaar mijn vraag hier ;)

@gasoline# en @Rondeb#; bedankt voor de info! Ik begrijp dat het p.m. is, en niet per jaar ;)
MijnDomein blijft maar vaag over dat 'gratis tijdelijk' upgraden naar Plus voor een SSL certificaat tot in oktober hun nieuwe platform daarvoor actief zal zijn.

Ik ga morgen over.
@Rondeb# , hoe lang duurt zo'n overzetting ongeveer?

Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
07 sep 2017 13:53 #14633 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Gebruiksvriendelijkheid Vimexx?

Ik ga morgen over.
@Rondeb# , hoe lang duurt zo'n overzetting ongeveer?


De verhuiscode voor je domein moet je aanvragen daar zit de meeste tijd in of je moet hem meteen krijgen.
Sommige hosting partijen krijg je het binnen 5 min bij sommige kan het ook een dag duren.

Huidige site back-up maken met akeeba en zo overzetten op vimexx

Meeste tijd zit in DNS verwerking van je domein dit duurt 2 tot 6 uren.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena