verouderde php-versie

  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 sep 2019 11:19 #19920 door Marielle Vangerven
Beantwoord door Marielle Vangerven in topic verouderde php-versie
Dag Leen

Ik zie net in de brondcode dat die cookieconsent inderdaad via Cloudflare loopt.
De backup is niet via Akeeba genomen maar gewoon met een dump van de dbase en de ftp via filezilla.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 sep 2019 12:14 #19921 door Leen
Beantwoord door Leen in topic verouderde php-versie
Kan je geheel niks aanklikken in het administrator gedeelte ?
bv menu componenten en daar dan weer joomla Update en dan rechtsboven in op knop
controleer op updates als dat wel lukt verschijnt er onder aan een geel/oranje knop
met joomla corebestanden opnieuw installeren..

lvda
Discussie gesloten.
  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 sep 2019 13:17 #19922 door Marielle Vangerven
Beantwoord door Marielle Vangerven in topic verouderde php-versie
Ik kan inderdaad niets aanklikken in de backend. De foutmeldingen van de session.php komen onmiddellijk. Ik ga er dus vanuit dat ik best aanbeveel om een nieuwe website te maken want zelfs al krijg ik het nu in de backend met de oude php-versie aan de praat, dan ga ik nog veel moeten bijsleutelen om het naar php 7.X werkend te krijgen met de vraag of al die extensies binnenkort nog gaan werken als joomla 4 wordt gereleased. Toch bedankt om mee te denken allemaal!
Discussie gesloten.
  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 sep 2019 13:20 #19923 door Marielle Vangerven
Beantwoord door Marielle Vangerven in topic verouderde php-versie
Moest er nog een moderator dit lezen: ik beschouw dit probleem niet als opgelost maar wel als afgehandeld. Blijkbaar kan ik kan dit topic alleen als opgelost markeren.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
12 sep 2019 14:34 #19924 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic verouderde php-versie
Hoi,

je praat over "Mijn hosting" kan ik daar uit begrijpen dat je de site hebt verhuist? Zo ja hoe heb je het gedaan?

Om met een nieuwe site te beginnen vanwege dit is het andere uiterste ;)

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 sep 2019 14:49 #19926 door Marielle Vangerven
Beantwoord door Marielle Vangerven in topic verouderde php-versie
Ik heb een dump genomen van de dbase en de ftp. Daarna alles naar pcs-online verhuisd, met de bedoeling om hem daar te testen (komt uit een plesk-omgeving) en helemaal up-to-date te zetten. De configuration.php is helemaal aangepast.
Het enige wat ik zonet nog zag is dat, als ik de pagina-info bekijk, er nog een deel afbeeldingen verwijzen naar de originele domeinnaam en dus absoluut staan gedefinieerd. Het lijkt me echter straf dat dit ervoor zorgt dat ik mijn backend niet kan refreshen en de frontend wel.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
12 sep 2019 14:55 #19927 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic verouderde php-versie
Waarom niet de oude omgeving/site/hosting een backup met akeeba en deze dan verhuizen naar pcs-online.

Mijn ervaring van een dump/backup van database en het overbrengen van bestanden via FTP kan problemen geven!
Wil niet zeggen dat het probleem wat nu is dat dat daar door komt.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 sep 2019 16:53 #19929 door Leen
Beantwoord door Leen in topic verouderde php-versie
Ha nu zie ik ook dat de cookieextensie ook in url verwijst naar de oude website
dus wat ik nu nog kon bedenken er staat toch niet in de configuration.php
verwijzing ingevult bij
Code:
public $live_site = '';
en ook geen ftp gegevens
Code:
public $ftp_host = ''; public $ftp_port = ''; public $ftp_user = ''; public $ftp_pass = ''; public $ftp_root = ''; public $ftp_enable = '0';
Verder is wat @Ron ook al vermeld het gemakkelijker om het te doen met akeeba back-up programma

lvda
Discussie gesloten.
  • Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 sep 2019 18:28 #19930 door Marielle Vangerven
Beantwoord door Marielle Vangerven in topic verouderde php-versie
In de configuration.php staan vermelde onderdelen inderdaad blanco. Ik vermoed dat diegene die de website origineel heeft gebouwd, de betreffende afbeeldingen en de privacy-module als absolute link heeft gezet in plaats van als interne link. En hoe ik dat moet aanpassen zonder gebruik van de backend, ... geen idee.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
12 sep 2019 20:17 #19931 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic verouderde php-versie
De oude site in de omgeving staat die nog online? Zo ja maak daar een backup van met akeeba en verhuis de site nogmaals!

Op deze manier ben je er zeker van dat de site goed verhuist wordt en dat verwijzingen enz enz ook wordt aangepast naar nieuwe domein.

Vriendelijke groeten,

Ron :)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena