Probleem met algemene instellingen wijzigen

  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 nov 2019 18:55 #20358 door Edwin Broekhuizen
Probleem met algemene instellingen wijzigen werd gestart door Edwin Broekhuizen
Ik heb drie van mijn websites verhuisd van één groot, naar drie kleine hosting pakketten bij dezelfde hosting provider. Binnen ieder klein hostingpakket wordt een SSL-certificaat aangeboden. Ik heb in ieder pakket het SSL-certificaat toegewezen aan betreffende domeinnaam. Ik heb de websites in Joomla 3.9.13 gemaakt. Toen ik algemene instellingen van de websites wilde wijzigen contateerde ik iets vreemds. Als ik de wijzigingen wil opslaan verschijnt een wit scherm en de volgende tekst: "Service Unavailable The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later". Op de tab van betreffende pagina verschijnt de melding "503 Service Unavailable". Sterker nog dit gebeurd ook als ik voor "Annuleren" kies. Alle drie de websites werken verder goed. Ik heb mijn hosting provider gevraagd, maar die zegt dat de hosting prima werkt, dat het hoogstwaarschijnlijk een Joomla probleem is. Toen de websites nog gezamelijk in het grote hosting pakket stonden functioneerde alles wel.
Wie kan mij helpen? Wat doe ik fout?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
20 nov 2019 21:41 #20360 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Probleem met algemene instellingen wijzigen
Hallo Edwin,

hoe heb je de sites verhuist?

En heb je in die nieuwe hostingpakketten wel genoeg webruimte? Ga er vanuit wel ;)

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
21 nov 2019 05:46 #20361 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Probleem met algemene instellingen wijzigen
Check de configuration.php eens. Staan de paden naar de log-files goed. Als deze nog wijzen naar de "vorige" configuratie, dan is deze "fout" te verklaren. Raar dat de hoster dit niet als advies geeft, maar weer gelijk naar Joomla wijst.
Discussie gesloten.
  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 nov 2019 07:58 #20363 door Edwin Broekhuizen
Beantwoord door Edwin Broekhuizen in topic Probleem met algemene instellingen wijzigen
Ik heb de content gedownload en vervolgens geupload naar de webspace van het nieuwe pakket. Ik heb een export gemaakt van de database. Vervolgens in het nieuwe pakket een database aangemaakt en de inhoud daarin geïmporteerd. Ik heb vervolgens de noodzakelijke wijzigingen in het configuration.php bestand aangebracht, zoals username, database, wachtwoord database en de paden voor logs en tmp bestanden.
De content van mijn websites is ver beneden de grootte van mijn webspace (2 GB).
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
21 nov 2019 08:33 #20364 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem met algemene instellingen wijzigen
Veel gebruiken Akeeba Backup voor het verplaatsen van een website.
Content downloaden en uploaden, geen idee wat je hiermee bedoeld. De bestanden?
(content = artikelen -> staan in de database)

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
21 nov 2019 08:44 #20365 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Probleem met algemene instellingen wijzigen
En wat misschien ook nog kan zijn is dat de website een eigen beveiliging extensie (bv admin tools of Adminexile hebben ?
En heb je het ook al eens geprobeerd door even de .htaccess uit te zetten of juist aan misschien dat daar oude aanpassingen in zitten ?

lvda
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
21 nov 2019 16:44 #20367 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Probleem met algemene instellingen wijzigen
Heb je een link naar betreffende website, zodat iemand kan meekijken?
Discussie gesloten.
  • Edwin Broekhuizen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 nov 2019 16:50 #20368 door Edwin Broekhuizen
Beantwoord door Edwin Broekhuizen in topic Probleem met algemene instellingen wijzigen
Het betrof het beheergedeelte van de website thrianta-uk.com. Nu doet hij het echter wel. Mogelijk toch een probleempje op de server bij de profider. Bedankt voor uw adviezen.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena