verplaatsing website foutmelding

• Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 mei 2025 16:25 #26377 door Gijs47
verplaatsing website foutmelding werd gestart door Gijs47
Goedemiddag,
Ik wil mijn joomla website verhuizen naar een andere hosting provider. Hosts bestand aangepast naar ip van die provider . Vervolgens met Akeeba backup en kickstart.php de website geïnstalleerd
Nu ik naar het frontend wil krijg ik de melding:De pagina verwijst niet op een juiste manier doorFirefox heeft vastgesteld dat de server de aanvraag voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen. 
  • Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren van cookies.
Ik heb me een slag in de rondte gezocht in Google, maar ik kan het niet  oplossen 
Weet iemand raad ?
mvrgr
Gijs

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Meer
27 mei 2025 21:52 #26379 door Robert
Beantwoord door Robert in topic verplaatsing website foutmelding
het kan zijn dat je nieuwe provider deze manier niet ondersteund. Ik heb weleens meegemaakt bij een provider dat een website alleen te benaderen is als de domeinnaam ook bij die provider is geregistreerd. Als ik me niet vergis was het YourHosting.
Het verkeer komt dan wel bij de server van de provider uit, maar loopt daar vast omdat in hun systeem de domeinnaam niet bekend is.
In dat geval zie ik twee opties:

- een nieuwe domeinnaam registreren bij die hoster en de website installeren onder die domeinnaam. Als dat werkt kun je de huidige domeinnaam verhuizen en als hoofddomein instellen. De hoster kan daar eventueel bij helpen.
- de domeinnaam en website verhuizen en een mogelijke tijdelijke downtime accepteren

Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 mei 2025 11:32 - 28 mei 2025 11:34 #26383 door Gijs47
Beantwoord door Gijs47 in topic verplaatsing website foutmelding
@Robert
Bedankt voor je antwoord.
Ik denk niet dat dat het probleem is. Mijn nieuwe provider staat toe dat ik de website via Akeeba backup en kickstart installeer zonder domeinnaam over te zetten. Op deze manier kan ik testen of de website goed draait op de nieuwe server, vervolgens de e-mail adressen overzetten en de domeinnaam.
Na aanpassing van het hosts bestand naar het ip-adres van de server kon ik kickstart starten en de backup installeren.
Allemaal gelukt alleen daarna gaat het fout.
Is er iets mis met de indexfile of heb ik iets foutief ingevuld bij de kickstart?

Ik heb dit al eerder gedaan bij een andere website.

Groet,

Gijs
Laatst bewerkt 28 mei 2025 11:34 door Gijs47. Reden: Spellingcorrectie
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 mei 2025 16:17 #26384 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic verplaatsing website foutmelding
Hoi,

het hele akeeba proces is goed verlopen? En aan het einde is het .jpa bestand verwijderd?

Gebruik je nog een oude .htaccess? Of wissel een naar een andere PHP versie desnoods ook een versie lager.

Groeten Ron

Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Meer
28 mei 2025 16:33 #26385 door Robert
twee dingen die me te binnen schieten:
- hernoem het .htaccess-bestand. Misschien zit er een beveiliging in die iets blokkeert
- gebruik je MySites? Controleer dan de configuration.php Bij een paar sites zag ik dat er twee variabelen zijn toegevoegd, waarvan een ervoor zorgde dat een herstelde website niet werkte.
Het gaat om

public $execution = (object) array(
   'datetime' => '2025-03-05 13:31:02',
   'timestamp' => 1741181462,
   'microtimestamp' => 1741181462.514,
);

Verwijder die regels of zet twee slashes ( // ) voor elke regel

Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 mei 2025 17:01 #26386 door Gijs47
@Robert
Bedankt voor je antwoord 
Ik heb .htaccess hernoemt en dat werkte. Ik krijg nu de Home pagina, maar de overige menu-items geven foutmelding 404 Ik heb geen idee waarom ?
Ik kan ook als administrator inloggen en zal eens kijken of alle linkjes wel goed staan
Ik heb nog wel een htaccess.txt bestand in public_html

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Meer
28 mei 2025 17:17 #26387 door Robert
Mooi dat je de website weer ziet Gijs!
Dat je een 404-error krijgt komt omdat de .htaccess zorgt voor de SEF url's. Dat werkt nu niet omdat je het bestand hebt hernoemd. Gebruik het standaard .htaccess-bestand dat Joomla meelevert.

Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 mei 2025 19:04 #26388 door Gijs47
@Robert

Ik begrijp het niet helemaal. Is de .htaccess niet goed overgebracht bij het installeren van de backup van Akeeba ? Als ik me goed herinner heb ik de .htaccess gemaakt door de htaccess.txt te hernoemen naar .htaccess, maar dat weet ik niet zeker.
De over te zetten website is Joomla 3.10
Hoe kom ik aan een standaard .htaccess bestand dat joomla meelevert?  Kan ik daarvoor het bestand gebruiken dat ik bij de originele website op mijn laptop heb staan of is een andere bedoeld ?

Na een controle van de overgezette 3.10 site wil ik twee emailadressen overzetten en vervolgens de domeinnaam 
Vervolgens als alles goed draait bedank ik de oude provider en ga bij de nieuwe provider een subdomein aanmaken in Joomla 5.2 als volledig domein. Als die getest is en goedbevonden clone ik het subdomein naar het domein en is alles gereed. Zo heb ik het met een andere website ook gedaan

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Meer
28 mei 2025 19:50 #26389 door Robert
htaccess.txt is het bestand wat Joomla meelevert. Als je het opent dan zie je op een van de eerste regels staan "@package    Joomla". Zie je iets anders dan is het bestand waarschijnlijk door een extensie gemaakt, bijvoorbeeld Akeeba Admin Tools. Daarin kun je de toegang tot bestanden in hoge mate bepalen. Het kan zijn dat een van de beveiligingsregels conflicteert met de configuratie van een server. Daarom is de eerste stap om terug te gaan naar het .htaccess-bestand van Joomla. Dat werkt op bijna elke server.
Als je een Akeeba-backup herstelt kun je in de laatste stap aangeven of je het .htaccess-bestand ongewijzigd wilt laten of dat je de standaard wilt gebruiken.

Onderwerp is gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 mei 2025 20:01 #26390 door Gijs47
@Robert
Ik heb kennelijk de boodschap gemist waarin gevraagd wordt of je het standaard .htaccess bestand kan installeren.
Moet ik het restoren van Akeeba backup opnieuw doen of kan ik ergens het standaard .htaccess bestand downloaden?

Groet,

Gijs
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena