Heeft de paginasnelheid voor no index-no follow pagina's ook invloed op de SEO?

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
24 mrt 2022 07:08 #23934 door Meander
Ik heb op mijn site een online brochure staan. Dit is een pdf die ik elke maand vertaal uit het Duits, en waarvan de pagina's zijn geconverteerd naar een .jpg afbeelding. Die afbeeldingen plaats ik dan weer in een slider.

Ik zou echter de tekst wel graag wat scherper willen hebben, en daarvoor .png afbeeldingen willen gebruiken.

De links naar de categorieën van die "brochure" staan op no index - no follow omdat de pagina's elke maand weer anders zijn en verplaatst worden.
Ik vraag mij dus af of het gebruik van .png afbeeldingen mijn SEO score kan beïnvloeden wat betreft paginasnelheid, ook wanneer de pagina's op no index - no follow staan?
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
24 mrt 2022 10:08 #23935 door Fred
Hoi M,

Dat lijkt mij niet!
Maar je kan het uittesten.
Er zijn vele online SEO testers waarmee je jouw SEO score kan testen, bijvoorbeeld: www.seotesteronline.com/ .
Pas de follow vd link maar aan en bekijk het verschil.

Wil je een scherpere afbeelding vd .pdf brochure dan kan je het beste (nadat je de tekst in de .pdf hebt aangepast) de .pdf een .pdf laten. en een .pdf viewer (ipv hier een afbeelding van te maken en deze in een slider te zetten) gebruiken. Bijvoorbeeld DJ-Flipbook (zie: dj-extensions.com/yootheme/dj-flipbook , kost 1-malig 10,- en ziet er prima uit! Je kan het eventueel ook naast je slider gebruiken, men kan de .pdf brochuren online bekijken , uitvergroten en downloaden.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
24 mrt 2022 10:10 #23936 door Wim Houtman
In een - a href - link gebruik je rel="nofollow" . Het gebruik van noindex als attribute van de - a href="rel - is denk ik niet de bedoeling of heeft geen zin. noindex hoort in een metatag in de head en dan de head van de pagina waarop het document is te downloaden.


Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
24 mrt 2022 11:03 #23937 door Wim Houtman
Ik zie een slide in je link waarop de linkjes van de cats onderaan naar verschillende urls gaan. De broncode van elke link is nagenoeg hetzelfde (een duplicate content issue?) . Visueel veranderd er kwa inhoud heel veel, het zijn immers verschillende brochures, maar het zijn plaatjes. De meta description is voor iedere cat dezelfde. In de zoekresultaten van google zie je dat niet terug maar wel inhoud die google zelf verzamelde uit de pagina's. Op die pagina's staat nauwelijks tekst, maar hoofdzakelijk linkjes met tekst en die zie je terug bij de zoekresultaten.

Over de grootte / snelheid zou ik me niet zoveel zorgen maken op dit moment. Als SEO belangrijk is dan zou ik eerder kijken naar andere oplossingen. Maar het ziet er wel mooi uit en ik denk dat bezoekers er graag in kijken ( dat is een seo pluspunt, hoe lang mensen op de pagina's blijven kijken). Om de ranking hoger te krijgen voor die brochure cats zul je dus iets anders moeten bedenken. Een extra aparte pagina met relevante actuele tekst waarop je linkt naar onderwerpen in de brochure's. Dat het iedere maand veranderd maakt volgens mij niet uit. De searchbots komen juist vaker langs als ze merken dat je site actueel is. Dus ook dat is juist een pluspunt in seo opzicht.

Grote (seo) nadeel van je brochure cats pagina is dat de tekst in plaatjes staat en zoekmachines geen chocola kunnen breien van wat er bedoeld wordt. De verhouding tekst / code is flink uit balans in de broncode op /brochure-whatever-
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
25 mrt 2022 06:50 #23940 door Meander
[quotePost id="23935"]Bijvoorbeeld DJ-Flipbook (zie: dj-extensions.com/yootheme/dj-flipbook , kost 1-malig 10,- en ziet er prima uit! Je kan het eventueel ook naast je slider gebruiken, men kan de .pdf brochuren online bekijken , uitvergroten en downloaden.

Fred[/quotePost]

Dank je Fred, maar ik heb al verscheidene flipbooks uitgeprobeerd, want dat had ik idd het mooist gevonden, maar die vind ik allemaal erg traag laden. Het kan aan mijzelf liggen maar bij mij laadt ook de demo van DJ-Flipbook erg traag.
Vandaar dat ik uitkwam bij de carousel want die laadt bij wel wel supersnel.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
25 mrt 2022 07:37 #23941 door Meander

(een duplicate content issue?)

Ja dat klopt Wim. De categoriepagina's zijn quix pagina's met de slider module van elke categorie. Daar heb ik idd geen metabeschrijving bij, maar ik dacht dat dit niet nodig was omdat ze toch op no follow staan.

Ik vind dat hele SEO gedoe eerlijk gezegd best ingewikkeld,

Overigens is de brochure slechts een aanvulling. Op de site zelf staat ook een gewone webshop met paginatitel en metabeschrijving van de producten. Die blijven elke maand wel in dezelfde categorie staan. Bijvoorbeeld de Avocado handcrème. Dit product staat op de hoofdshop met titel en metabeschrijving [1]

In Hikashop staat het product dus in zijn vaste categorie. Wanneer je op de pagina's in de online brochure klikt dan staan alle producten op de brochurepagina ook op een aparte pagina waarbij ze meteen besteld kunnen worden. Deze staan los van de hoofdshop. Alleen veranderen de paginanummers wel elke maand omdat ze niet elke maand op dezelfde pagina's van de brochure staan [2].
Maar de hoofdcategorie (Handverzorging in dit geval) blijft wel altijd hetzelfde.

Om duplicate content te voorkomen, plus 404 errors omdat het product de ene maand op pagina 184-185 staat (van de online brochure), en de andere maand op bijvoorbeeld pagina 22-23 heb ik de menu-items van de paginanummers op noindex nofollow staan. Ik was in de veronderstelling dat dan alleen het product in de hoofdshop geïndexeerd zou worden, en dat Google de brochure pagina's met rust zou laten, en niet als duplicate content zou zien. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen dan?


Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
25 mrt 2022 07:39 #23942 door Meander
Ik haal nu overigens de paginanummers en de links naar de categorieën door elkaar. Die staan inderdaad op "gebruik algemeen", en hebben geen metabeschrijving. Dat ga ik meteen veranderen.
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
25 mrt 2022 11:02 #23943 door Wim Houtman
In je bijlage zie ik een noindex nofollow op pagina niveau (dat komt in de head) en niet in een linkje op de pagina ( dwz de rel="nofollow" in href ). Dat is wel een verschil. Maar in de broncode kom ik beide soorten sowieso niet tegen (op de root en avonlifestyle.nl/brochure Misschien dus wel op andere plaatsen (zoals je in de bijlage aangeeft), maar op /brochure worden ze gewoon gevolgd en geindexeerd ( er staat gewoon geen noindex nofollow in de head of rel="nofollow" in een linkje. En dat zie je ook in google als je je site linkjes bekijkt ( zoek met site:avonlifestyle.nl in google )
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
25 mrt 2022 11:33 #23944 door Meander
@Wim, ja dat klopt. Die pagina's mogen ook wel geïndexeerd worden (die haalde ik in mijn vorige post door elkaar). Die heb ik inmiddels ook meta beschrijvingen en keywords gegeven [1].

Maar wanneer je in de online brochure bijvoorbeeld klikt op de button GEZICHT, en je klikt dan op de eerste pagina, dan opent een popup waarin de brochurepagina (40-41) wordt geladen met producten die in de brochure op die pagina staan, maar de URL blijft hetzelfde; /brochure-gezicht [2].

Wanneer je echter in de adresbalk nu die (verborgen) link /40-41 typt dan kom je op die pagina die in de brochure in de popup wordt geladen. Deze pagina's hebben wél noindex nofollow [3].
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
25 mrt 2022 11:40 #23945 door Meander
Ik bedenk mij trouwens net dat mijn vraag dan ook niet klopte. In dat geval zouden de .png's wél als zodanig geïndexeerd worden dan. Toch?

Zoals ik zei begrijp ik ook niet zoveel van die SEO regels. Ik heb mijn site ook wel eens laten checken door zo'n generator, maar daar staan dingen in waarvan ik niet zou weten hoe ik dat moet veranderen omdat er ook veel van in de (o.a. Hikashop) core zit.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena