Social media icon links

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 jan 2015 11:05 #9504 door Gast
Social media icon links werd gestart door Gast
Op mijn website www.levenskrachtig.nl zie je rechts bovenin twee social media icons staan.

Je ziet ook rechts onderin daarvan een link.

Kan ik die wegpoetsen?

Hartelijk dank!
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
29 jan 2015 11:05 #9505 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Social media icon links
Dit is een betaalde extensie: sdghouston.com/files/index.php/premium/v...ial-media-icon-links
Heb je deze extensie daar ook gekocht? Dan zouden zij je verder moeten kunnen helpen.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
29 jan 2015 11:05 #9506 door Hans van der Meer
In de modulemap tmpl staat het bestand default.php, daarin zit de harde link die je ziet staan.

ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 jan 2015 11:05 #9507 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Social media icon links
Hi,

Wat je zou kunnen doen is de volgende css code opnemen in de stylesheet (template.css) van je template.
Code:
.sdgSocialMediaIconLinks .copyright { display:none; }
Je schendt hiermee de rechten van de extensie-maker.

In feite heb je voor de functie geen extensie nodig, wat het enige wat het doet is twee plaatjes laten linken naar de Facebook-pagina en de Twitter-pagina. Deze afbeeldingen kun je ook zelf maken en een link geven.

groet,
Lianne

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
29 jan 2015 11:05 #9508 door Hans van der Meer
Hoi Lianne, ik zag zo 1-2-3 op de website voor het downloaden niet dat er bepaalde rechten van toepassing waren. Of heb ik dat niet goed gezien? Anders had ik de harde link optie niet gegeven. ::angel::

Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 jan 2015 11:05 #9509 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Social media icon links
Alle extensies op het JED zijn GPL-gelicentieerd, dit betekent o.m. dat je links en credits in stand moet houden. Tenminste voor zover mijn kennis gaat. In dit geval is hier de inzet van een extensie niet hard nodig, dus dan zou ik zulke kwestie vermijden. Natuurlijk zul je niet snel gezeur krijgen, maar de link is daarnaast ook bijzonder raar te noemen. Ik zou er van wegblijven.

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Weet soms dingen
Meer
29 jan 2015 11:05 #9510 door Hans van der Meer
Het is relatief makkelijk om zelf afbeeldingen te vinde en te linken naar de betreffende pagina natuurlijk. Voor een site heb ik stock free icons gebruikt, andere maar wel herkenbare vormgeving in een custom HTML module, de afbeeldingen linken naar je profiel en klaar!

Edit: ik vraag even na of deze manier van link toevoegen eigenlijk wel is toegestaan.
Edit2: gehoord dat dit tegen de regels van JED is, ik ga de betreffende extensie rapporteren.

Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena