webwinkel (gratis) of extensie (simpel) - Joomla 3.3.6

  • latihan
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 okt 2014 15:07 #11028 door latihan
Hallo beste mensen, ik ga een meerdaags seminar aan bieden. Hiervoor hebben deelnemers de keuze (dus verschillende opties) om:
- exact alleen de (3) dagen te komen
- idem + de dag eraan voorafgaand
- idem + de dag eraan voorafgaand + de dag erna,
enzovoort.
Hangt uiteraard verschillend prijskaartje aan.
Ik wil graag dat de bezoeker/deelnemer op de website zijn keuze aan kan geven en vervolgens naar een order wordt geleid, zijn gegevens in dient te vullen, een bevestiging krijgt toegestuurd met daarbij eventueel nog een mail waarin de annuleringsvoorwaarden.
Keuze ook nog van Betalen in termijnen. En betalen via creditcard of Ideal of Paypal.

Vraag: bestaat hiervoor (Joomla 3.3.6) een webwinkel of een of andere extensie die dit kan organiseren en die (het liefst) gratis is. En als het kan gemakkelijk is op te zetten (voorbeeld-video op Youtube?).
nb. Ik ben zo goed als een leek op dit gebied.

Bedankt, Jan
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 okt 2014 15:07 #11029 door Gast
De webwinkel extensie (gratis) voor Joomla is virtuemart . Misschien een beetje overkill voor als je slechts 1 product aanbiedt met 3 opties. Mogelijk dat je het ook kunt maken met een formulier extensie.

Johan.
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 okt 2014 15:07 #11030 door Joris85
Rsform is inderdaad een goede optie met de betaal plugin.
Ik heb dit een keer gemaakt en ben er erg tevreden mee.
Gaat al jaren mee.

Afhankelijk van je wensen die er bij komen heb je geen javascript nodig. Je kan heel makkelijk 3 opties maken met verschillende prijzen. Paypal zit er standaard in en ideal kost meestal wel wat geld.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 okt 2014 15:07 #11031 door Gast
Hi,
Het lijkt inderdaad overdreven om een webwinkelextensie in te zetten. Ik zou ook RSForms gebruiken.

Als je het niet af kunt met de verschillende mogelijkheden in een (radiobutton) vraag te zetten, dan kun je tegenwoordig met RS Forms de calculatieplugin inzetten, waarmee je zonder te javascripten toch een calculatie-opzet kunt maken.
Filmpje
De uitkomst van de calculatie kan worden 'opgevangen" door de iDealplugin.

RSForms maakt het mogelijk geheel naar eigen wens een bevestigingsmail in te richten, die precies de info bevat die jij wilt weergeven.

Mocht je hulp nodig hebben, er zijn mensen hier die ervaring met RS Forms hebben.

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Joris85
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 okt 2014 15:07 #11032 door Joris85
Dat is inderdaad een goede van Andrew, ik ben ook erg blij met OSevents.
Maar volgens mijn is RS events ook erg flexibel.

OSevents gebruikt voor cursussen en opleidingen (ideal niet actief)
www.kraaybeekerhof.nl
Dan bij academie en inschrijven.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 okt 2014 15:07 #11033 door Gast
Toevallig is het voorbeeld dat ik hier gebruik ook een seminar/cursus:
www.joomlavirtuemartideal.nl/artikelen/5...omla-2-5-en-joomla-3

Denk inderdaad goed na over je extra opties. Afhankelijk daarvan kan je zeker RSForm Pro gebruiken. Maar als je toch meer opties hebt, kijk dan niet direct naar een webwinkel. RD-Ticketmaster (en misschien RSEvents Pro) hebben meer specifieke functies voor een seminar formulier denk ik:
www.joomlavirtuemartideal.nl/joomla-betaal-extensies-met-ideal
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena