- Ontvangen bedankjes 0
Steeds verfijnder zoeken - hoe?
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Minder
Meer
30 jul 2019 12:00 #19660
door Wim
Steeds verfijnder zoeken - hoe? werd gestart door Wim
Met welk programma kan ik het mogelijk maken om binnen een site steeds verfijnder te zoeken? Of beter: om te zoeken op basis van meerdere criteria?
Ik bedoel dit: je zoekt op een website enkele planten voor je tuin. Die moeten dan zijn: a) rood, b) max. 50 cm hoog, c) geschikt voor zandgrond, of juist klei, d) in het voorjaar bloeien en e) geuren. In dit geval dus vijf keuze-opties. Waarbij je bij elke optie meerdere keuzes hebt, dus de keuze uit meerdere hoogtes, voorjaars- of juist najaarsbloeier, enz.
Ik dacht even aan Hikashop, maar dat lijkt me niet per se geschikt. In een shop kun je alleen heel bepaalde artikelen kiezen. Bij bloemen, zoals hierboven, kun je met een bepaald wensenpakket toch uitkomen op meerdere soorten. (in feite gaat het mij niet om bloemen, maar dit voorbeeld geeft mijn vraag wel goed weer).
Van alle te kiezen producten bestaan al artikelen, met tekst en beeld. Ik zou dus kunnen werken met diverse tags bij die artikelen. In dat geval wordt de vraag nog concreter: hoe kan ik een keuze realiseren op basis van meerdere tags?
Ik weet effe niet goed in welke richting ik het moet zoeken. Iemand een idee?
Ik bedoel dit: je zoekt op een website enkele planten voor je tuin. Die moeten dan zijn: a) rood, b) max. 50 cm hoog, c) geschikt voor zandgrond, of juist klei, d) in het voorjaar bloeien en e) geuren. In dit geval dus vijf keuze-opties. Waarbij je bij elke optie meerdere keuzes hebt, dus de keuze uit meerdere hoogtes, voorjaars- of juist najaarsbloeier, enz.
Ik dacht even aan Hikashop, maar dat lijkt me niet per se geschikt. In een shop kun je alleen heel bepaalde artikelen kiezen. Bij bloemen, zoals hierboven, kun je met een bepaald wensenpakket toch uitkomen op meerdere soorten. (in feite gaat het mij niet om bloemen, maar dit voorbeeld geeft mijn vraag wel goed weer).
Van alle te kiezen producten bestaan al artikelen, met tekst en beeld. Ik zou dus kunnen werken met diverse tags bij die artikelen. In dat geval wordt de vraag nog concreter: hoe kan ik een keuze realiseren op basis van meerdere tags?
Ik weet effe niet goed in welke richting ik het moet zoeken. Iemand een idee?
Onderwerp is gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
- Joomla Enthousiasteling
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 1
31 jul 2019 10:30 #19669
door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Steeds verfijnder zoeken - hoe?
Kijk een naar article fields van Regular Labs.
Onderwerp is gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
31 jul 2019 11:49 #19671
door Wim
Beantwoord door Wim in topic Steeds verfijnder zoeken - hoe?
Dank Patrick voor je suggestie. Ik vrees dat ik hiermee niet kan doen wat ik wil.|
Ter verduidelijking: ik bedoel zoiets als wat bijvoorbeeld Tweakers gebruikt als je iets zoekt: tweakers.net/categorie/215/smartphones/producten/ In de linker kolom kun je uit diverse opties kiezen; ik zou dan niet werken met schuifjes, maar alleen met lijsten met vaste keuzes. Heeft zo'n meervoudige keuzesysteem ook een naam?
Ter verduidelijking: ik bedoel zoiets als wat bijvoorbeeld Tweakers gebruikt als je iets zoekt: tweakers.net/categorie/215/smartphones/producten/ In de linker kolom kun je uit diverse opties kiezen; ik zou dan niet werken met schuifjes, maar alleen met lijsten met vaste keuzes. Heeft zo'n meervoudige keuzesysteem ook een naam?
Onderwerp is gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 1
31 jul 2019 12:21 #19672
door Patrick
Onderwerp is gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
31 jul 2019 12:26 #19673
door Wim
Ja, dat bedoel ik!
Toevallig vond ik net zelf een andere: JL Content Fields Filter: extensions.joomla.org/extension/jl-content-fields-filter/
Ga ze beide maar eens proberen.
Toevallig vond ik net zelf een andere: JL Content Fields Filter: extensions.joomla.org/extension/jl-content-fields-filter/
Ga ze beide maar eens proberen.
Onderwerp is gesloten.
- JS Webdesign
-
- Gebruiker
-
- Webdesigner
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 aug 2019 11:18 #19698
door JS Webdesign
Beantwoord door JS Webdesign in topic Steeds verfijnder zoeken - hoe?
Kun je realiseren met Joomshopping, duitse webwinkelapp.
Gebruik eigenschappen van een product om de selecties in te stellen.
Vervolgens heb je de module nodig die als extensie beschikbaar is die kan filteren op deze eigenschappen.
Werkt!
Gebruik eigenschappen van een product om de selecties in te stellen.
Vervolgens heb je de module nodig die als extensie beschikbaar is die kan filteren op deze eigenschappen.
Werkt!
Onderwerp is gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 aug 2019 20:28 #19700
door Wim
Hm dat jl-content-fields-filter/ zag er best aardig uit. Filteren kan, maar levert geen output - dan heb je dus niks.
Die schrijf ik alvast af.
JA-k2-filter sla ik over. Dan moet ik weer met K2 gaan werken. Hoop extra gedoe.
Die schrijf ik alvast af.
JA-k2-filter sla ik over. Dan moet ik weer met K2 gaan werken. Hoop extra gedoe.
Onderwerp is gesloten.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
04 aug 2019 08:51 #19701
door Youll
Beantwoord door Youll in topic Steeds verfijnder zoeken - hoe?
Dan doe je toch iets niet goed. De extensie werkt zoals bij hun demo.
Onderwerp is gesloten.
- Wim
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 aug 2019 11:07 #19702
door Wim
@Youll: wat zou er niet goed kunnen zijn?
Het gaat hier om een reeds bestaande site met artikelen waaraan ik naderhand enkele extra velden toevoegde.
Ik overweeg om, als test, een nieuwe site op te zetten met enkele artikelen die alleen bestaan uit custom fields, in de hoop dat het dan misschien wel werkt.
Tot nu toe had ik slechts vier velden binnen een veldgroep. Moeten het misschien meer groepen zijn?
Youll, heb jij een live voorbeeld van een wel goed werkende versie van JLcontent-fields-filter?
Het gaat hier om een reeds bestaande site met artikelen waaraan ik naderhand enkele extra velden toevoegde.
Ik overweeg om, als test, een nieuwe site op te zetten met enkele artikelen die alleen bestaan uit custom fields, in de hoop dat het dan misschien wel werkt.
Tot nu toe had ik slechts vier velden binnen een veldgroep. Moeten het misschien meer groepen zijn?
Youll, heb jij een live voorbeeld van een wel goed werkende versie van JLcontent-fields-filter?
Onderwerp is gesloten.
- Patrick
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 1
04 aug 2019 12:07 #19703
door Patrick
Voor zover ik weet kun je content die via custom fields wordt gegenereerd nog niet filteren, omdat de tabel niet opgenomen is in de Search engine.
Onderwerp is gesloten.