Kaartjes reserveren/verkopen

  • jvrames
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
30 dec 2019 09:42 #20623 door jvrames
Kaartjes reserveren/verkopen werd gestart door jvrames
Voor ons koor (collegiumvocaleconsonant.nl) zou ik graag de mogelijk willen bieden om via de website kaarten te reserveren en betalen.
Heeft iemand wat tips voor mij, ik heb hier geen enkele ervaring mee.
Wat zijn op dit gebied betrouwbare extensies/ plugins? Kan dit bv ook veilig zonder kosten?
John
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
30 dec 2019 11:51 #20626 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Kaartjes reserveren/verkopen
Hoi John,

Een eenvoudige maar zeer geschikte oplossing hiervoor is de Hikashop. Dit is origineel een webshop maar prima te gebruiken voor hetgeen jij wil en de basisversie is voor jou voldoende en deze is gratis! Dus met geen kosten kan je doen wat je wil. In Hikashop kan je dus instellen hoeveel kaartjes er te koop zijn, telkens als iemand een kaartje (of meer) koopt gaat het van het aantal te kopen kaartjes af. Als alle kaartjes verkocht zijn dan kan je ze niet meer kopen. Dat is ideaal voor hetgeen je wil en hoef je zelf niets in de gaten te houden. Als je wil kan ik je helpen met installeren en inrichten hiervan.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
30 dec 2019 12:31 #20630 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Kaartjes reserveren/verkopen
Hoi Fred, dit is niet de plek om reclame voor je zelf te maken, gezien de regels. Er is hier geen vraag naar betaalde hulp namelijk.

Commerciële posts mogen uitsluitend geplaatst worden in het Marktplaats forum en de subfora daarvan.

Zou je dit in de toekomst niet meer willen doen? Dit soort berichten kunnen aangepast/verwijderd worden.

Bedankt! :)

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
30 dec 2019 13:04 #20631 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Kaartjes reserveren/verkopen
Hoi Hans, Dit is zeker niet commercieel, ik geef duidelijk aan welke extensie men hiervoor zonder kosten kan gebruiken. Daarnaast geef is aan dat als men wil ik kosteloos hiermee kan helpen opdat Hikashop niet voor iedereen even makkelijk. Daarnaast verwijs ik naar mijn foundation en mag men (niets moet , niets hoeft) als men wil een donatie doen. Dus dit is juist anti-commercieel. Fijn dat er ook nog mensen zijn die elkaar willen helpen! toch!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
30 dec 2019 13:06 #20632 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Kaartjes reserveren/verkopen
Hoi Hans, hierbij voor alle duidelijkheid wat commercieel is.

Commercieel is een woord dat wordt gebruikt bij personen, bedrijven en-of overheden die als doel hebben winst te maken. Commerciële personen, bedrijven en overheden handelen en denken altijd in de geest van de klant. Wie hierbij de klant is verschilt.

Ik wil per definitie geen winst maken, dit is zeker niet mijn doel! Mijn doel is om mensen in West Afrika te helpen!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
30 dec 2019 13:09 #20633 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Kaartjes reserveren/verkopen
Fred, ik heb gezegd wat wij hier onder verstaan. :)

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
30 dec 2019 13:27 #20634 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Kaartjes reserveren/verkopen
Hoi Hans,
Voor alle zekerheid heb ik de reactie wat aangepast! Maar ik blijf er bij dat er niets commercieels aan is!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
30 dec 2019 15:00 #20635 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Kaartjes reserveren/verkopen
Ik wil er wel even aan toevoegen dat de afwikkeling van de betaling niet gratis is en de plugin ook geld (geloof 25 euro) kost.
Ik vind wel dat als er een service (ik doel op bv mollie en niet op de stichting van Fred) gegeven wordt daar ook best voor betaald mag gaan worden, voor niets gaat immers de zon op en als je er gemak bij hebt, mag dat best wat kosten.

Andere opties zijn RSforms Pro van RSjoomla of RD- etickets van RD-media, maar daar zijn ook kosten aan verbonden.
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
30 dec 2019 15:15 #20636 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Kaartjes reserveren/verkopen
Ja, goede aanvulling van Patrick. Als je het direct via de webshop financieel wil afhandelen zijn aan deze handeling kosten verbonden, echter deze handelingskosten kan je meenemen in de prijs van de te bestellen kaarten. Als het gaat om uitsluitend kaarten te reserveren waarbij de betaling na reservering achteraf via een bankrekening moet worden overgemaakt dan zijn er verder geen kosten aan verbonden.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
03 jan 2020 15:27 #20645 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Kaartjes reserveren/verkopen
Een webshop zoals Hikashop om kaartjes te verkopen kan in principe, maar lijkt mij wel wat omslachtig of zie ik dat verkeerd? Er zijn toch ook webservices die je kunt integreren binnen Joomla. Ik weet het niet uit m'n hoofd, maar kan me niet voorstellen dat het niet bestaat.
Zie JED joomla extensies voor events . Kies daar uit een events extensie die ook iDeal ondersteund naast paypal. Dat vinden de meeste mensen namelijk prettig werken.

Als er geen betaal systeem aan hoeft te hangen (goedkoper) zou ik iCagenda willen noemen. En altijd een extensie kiezen die het aantal beschikbare plaatsen bij houdt en de mogelijkheid biedt om locaties toe te voegen. Ik heb goede ervaringen met iCagenda btw. Zonder betaalsysteem zou je de binnenkomende aanmeldingen kunnen e-mailen met een betaal verzoek buiten Joomla om dus. Meer administratie voor de betalingen, maar wel veilig!

De Joomla extensies die én online betalen én pdf e-tickets opsturen werken uiteraard veel sneller kwa administratie en oogt professioneler voor de klanten. En die zijn aanzienlijk duurder. Elk voordeel heb...
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena