Midi-bestanden afspelen

  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 jan 2020 10:27 #20761 door RdeWaal
Midi-bestanden afspelen werd gestart door RdeWaal
L.s.,
Heeft er iemand ervaringh met het op de website afspelen van Midi-bestanden? Ik heb gekeken naar Phoca download, AllVideos en JCE Mediabox, maar heb daarbij niet kunnen vinden dat die midi-bestanden af kunnen spelen. Dus dan maar op zoek naar een andere extentie :-(.
Ronald
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
23 jan 2020 10:49 #20762 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Midi-bestanden afspelen
Als ik zo snel op de extensie directory neus zie ik in ieder geval ProFiles ban Mad4Joomla maar die is all vijf jaar niet bijgewerkt. Had je daar al op midi gezocht?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 jan 2020 11:17 #20763 door RdeWaal
Beantwoord door RdeWaal in topic Midi-bestanden afspelen
Hallo Hans,
Nee. Die was aan mijn zoekacties ontspant. Ik ga het proberen.....
Ronald
Onderwerp is gesloten.
  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 jan 2020 11:57 #20764 door RdeWaal
Beantwoord door RdeWaal in topic Midi-bestanden afspelen
Voor zover ik het kan nagaan is dit een module om bestanden mee te beheren. En het is niet compatibel met PHP 7.1 en hoger. Erg....verder zoeken :D
Ronald
Onderwerp is gesloten.
  • Ton Kemp
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Meer
23 jan 2020 13:12 #20765 door Ton Kemp
Beantwoord door Ton Kemp in topic Midi-bestanden afspelen
Is het geen beter idee de midi bestanden te converteren naar mp3?
Dan zijn er veel meer mogelijkheden.
Google dan even op"convert midi to mp3"....

Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Onderwerp is gesloten.
  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 jan 2020 13:22 #20766 door RdeWaal
Beantwoord door RdeWaal in topic Midi-bestanden afspelen
Hallo Ton,
Dat kan. Ik heb dat voor één bestand gedaan. Midi is 32 kB, Mp3 is 6.069 kB. Kon het trouwens nauwelijks geloven, want ik ging er altijd van uit dat mp3-bestanden kleiner zouden zijn. Misschien heb ik iets verkeerd gedaan maar weet dan nog niet wat :( .
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
23 jan 2020 15:45 #20767 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Midi-bestanden afspelen
Hallo Ronald,
Ik kan ook geen echte midi extensies vinden speciaal voor in joomla .
Dus had ik beetje gezocht naar midi afspelen in website en dan kom je soms wel enig uitleg tegen
Het vervelende is echter dat diverse Webbrowser of dingen blokkeren of gelijk de midi bestand gaat opslaan
ik heb als test deze code in artikel gezet in tabblad code
Code:
<p>onze midi test</p> <p>Dave take five</p> <p><a href="images/midi/brubeck_dave-take_five.mid"> Speel de muziek af!</a></p> <p>Volgende = Mission_Impossible</p> <p><a href="images/midi/Movie_Themes_-_Mission_Impossible.mid"> muziekspelen!</a></p>
en dan blijkt dat firefox me de keuze geeft opslaan of openen met een muziek speler welke op pc staat
Internet explorer11 ook maar Edge doet er niks mee en google chrome wil het alleen maar opslaan
ik had het een beetje hier vanuit geprobeerd hier de wijsheid beetje uit gehaald

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
28 jan 2020 11:54 #20770 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Midi-bestanden afspelen
Dezelfde vraag kwam ik tegen bij joomlanl waar ik een antwoord heb gegeven. Ik zal hier de link geven waar een paar oplossingen worden genoemd. Eén van de oplossingen daar genoemd is het embedden van midi in een website pagina met een js script. stackoverflow.com .

Het is handig om midi files te delen met muzikanten onderling die b.v willen samenwerken aan een project. Midi files bestaan niet uit golfvormen (wave wav of mp3), maar puur uit opdrachten om (bijvoorbeeld) muziekinstrumenten met elkaar te laten communiceren of geluidskaarten / golfvormen / soundfonts aan te sturen. Vandaar dat het bestand zo klein is. Een piano klinkt op de ene computer dus anders dan op de andere al naar gelang de kwaliteit van de geluidsmodule. Voor bepaalde toepassingen is het een uitstekende oplossing.

Totaal iets anders dus dan mp3 (een gecomprimeerde golfvorm) ofzo. Het midi protocol ontstond begin jaren 80 in eerste instantie om synthesizers, sequencers en drumcomputers te synchroniseren.
Onderwerp is gesloten.
  • RdeWaal
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
30 jan 2020 15:37 #20779 door RdeWaal
Beantwoord door RdeWaal in topic Midi-bestanden afspelen
L.s.,
Ik heb het 'probleem' op een andere wijze opgelost. Niet door Midi-bestanden af te laten spelen maar gebruik te maken van een andere wijze van koorstudies.
Dank voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Ronald
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena