Foto toevoegen in Phoca Guestbook

  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
06 apr 2020 13:50 #21075 door niko63
Foto toevoegen in Phoca Guestbook werd gestart door niko63
Beste mensen,
Ik heb een Phoca Guestbook geplaatst op onze website om in deze Coronaperiode het contact tussen de leden te blijven houden. Nu wilde een van de leden een foto toevoegen, maar dat lukt haar niet. En daarna lukte het mij ook niet. Er wordt gevraagd om een bron van de afbeelding en daar gaf ik het volledige naam op van de mappen waar de foto te vinden was alsmede het nummer van de foto. Helaas geen resultaat. Weet iemand hoe het wel moet? Alvast hartelijk dank, Niko
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
06 apr 2020 20:30 #21076 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Foto toevoegen in Phoca Guestbook
Hoi Niko,

heb je eventueel een link naar gastenboek zodat we mee kunnen kijken?

En geef ook even aan welke link/URL je gebruikt voor de afbeelding.

Wanneer je onderstaande URL gebruikt is logo van het forum hier werkt het dan wel.
www.joomlacommunity.nl/templates/jc/images/favicon.png

Groeten Ron :)

Onderwerp is gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
06 apr 2020 20:40 #21077 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic Foto toevoegen in Phoca Guestbook

Dank voor je snelle antwoord Ron.
Ik kan geen link geven omdat het gastenboek op het ledengedeelte staat en ons bestuur het ook vertrouwelijk wil houden. Maar wat ik probeer is een foto die op mijn eigen computer staat toe te voegen en vul dan waar de bron gevraagd wordt bijvoorbeeld het volgende:
D:\Afbeeldingen\-Leidse Hout Waterlelie 8-8-2015\P1040019.jpg
Ik zie dan wel een blauw vakje verschijnen maar geen foto.
Die zie ik overigens wel het plaatje als ik jouw URL invul. Dus het moet wel werken maar ik doe het kennelijk fout.

Vriendelijke groet,

Niko
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
06 apr 2020 21:43 #21078 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Foto toevoegen in Phoca Guestbook
Na mij weten kun je geen afbeeldingen uploaden van je pc naar phocaguestbook.
Dus een afbeelding moet je eerst ergens online zetten en dan heb je URL van afbeelding en die zet je in in phocaguestbook.

Zou je een printscreen kunnen maken 'Berichten Plaatsen Screen' zoals ik hier onder laat zien.

Bij de pijlen voeg ik een afbeelding toe door middel dus van de URL

Groeten Ron :)
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
07 apr 2020 08:54 #21080 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic Foto toevoegen in Phoca Guestbook
Dankjewel Ron voor je duidelijke antwoord. Ik begrijp dat het dus niet kan met foto's vanaf de eigen computer. Dan heeft het denk niet veel zin dat ik je nog een printscreen toestuur. Want ik weet wel hoe het werkt. Het lukte me ook met de URL die jij mij toegestuurd hebt. En op mijn scherm ziet het plaatje er net zo uit als jij mij toestuurde. Daarmee is voor mij dit probleem "opgelost".
Overigens als algemene opmerking: super dat er deskundige vrijwilligers zoals jij steeds klaar staan om te helpen met problemen. Voor een niet echt deskundig iemand als ik is dat wel uitermate prettig.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena