RSForm Pro External Mailer plugin

  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
05 mei 2020 04:16 #21199 door Patrick
RSForm Pro External Mailer plugin werd gestart door Patrick
Een klant komt met de volgende vraag:
Jaarlijks worden duizenden certificaten per post verstuurd. Men wil kijken of het een optie is deze te digitaliseren.
Nu dacht ik zelf aan RSForm Pro en de mogelijkheid tot het versturen van een pdf na inzending van een formulier.
In plaats van "een factuur" ontvangt de klant dan een bijlage met een opmaak van het certificaat en de placeholders bevatten
de informatie van de inzender. Voordeel: geen fysieke informatie op site aanwezig in verband met AVG. Tot dusver is het theoretische goed in de praktijk te maken.
Echter moeten alle certificaat gerechtigde een mail krijgen met een unieke link. Gezien het grote aantal mails kan dit natuurlijk via Acymailing. Ik ben echter benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de External Mailer plugin van RSForm Pro. Is het een optie om deze te gebruiken? Voordeel zou zijn dat alles met 1 extensie kan worden gerealiseerd.
Hoor graag jullie ervaring.

Groet,
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 mei 2020 07:16 #21200 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic RSForm Pro External Mailer plugin
Ha Patrick,

interessant idee heb je weer. Ik focus me even op de External Mailer Plugin. Deze wordt gebruikt om met RSForms te kunnen mailen met een mailaccount van een ander domein dan die je in je Global Configuration heb ingesteld. Dus stel:
- de domeinnaam van de Joomla/RSForms site is www.voorbeelda.nl dan mail je vervolgens vanuit die site met mailadressen met de extensie @voorbeelda.nl Doe je dat niet dan wordt door de mail buitenwereld de mail al snel als spam gezien.

Met de External Mailer Plugin kun je alsnog met een @voorbeeldb.nl mailadres mailen vanuit een www,voorbeelda.nl domein. En dat werkt goed.

Uit je beschrijving zie ik niet zo snel wat nu de relatie zou moeten zijn tussen de geproduceerde mails in Acymailing en de External Mailer Plugin. De plugin is in deze niets anders dan een vervanging van de mailinstellingen in de Global Configuration. Kun je me die gedachtengang uitleggen?

groet,
Job
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
05 mei 2020 07:56 #21201 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic RSForm Pro External Mailer plugin
Hoi job,
Dus de external mailer doet eigenlijk niets anders dan het goed inregelen van het mailverkeer. Iets wat je met een spf-record dus al afvangt. Waar het mij om gaat, hoe stuur ik de mails vanuit het systeem, liefst gebruikmakend van de placeholders van RSform. Ik heb dus een x-aantal adressen in de database en deze moeten gemaild worden. Acymailing is daar een prima tools voor, echter heb ik dan twee keer dezelfde database, 1 keer in acymailing en 1 keer in rsform. In de ideale situatie zou ik de adressen moeten mailen met een ideale link (zoals eerder dit jaar al besproken in een ander topic . Klant klikt op link en komt op een pagina met een button "maak certificaat". Aan de hand van de info uit de link weet ik welke persoon het certificaat aanvraagt, gegevens van persoon worden uit de database gehaald, er wordt een pdf gegenereerd (in dit geval een certificaat) en deze wordt naar het ons bekende "user-email" adres gestuurd.
Ik weet dus niet hoe betrouwbaar de resend functie van rsform is, anders zou ik die wel gebruiken.
Heb jij enige ervaring met betrekking bulk mailing en rsform?

Groet,
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 mei 2020 09:04 #21205 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic RSForm Pro External Mailer plugin
Ha Patrick, ik heb geen ervaring met RSforms en bulk mailings, helaas. Dus daar kan ik je niet bij helpen. Wellicht dat @Anja de Crom hier meer van weet?

groet, Job
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena