RS-form en VAT check

  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
31 mei 2020 11:10 #21312 door Patrick
RS-form en VAT check werd gestart door Patrick
Iemand ervaring met BTW-check in combinatie met RS-form. Bedrijven 0% BTW en consumenten 21%. Zie dat het in de shops kan, maar heb 2 producten. Om daar een webshop voor te nemen ...

Hoor het graag.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
04 jun 2020 21:08 #21344 door Fred
Beantwoord door Fred in topic RS-form en VAT check
Hoi Patrick,

Ik weet niet of je dit bedoelt maar als de BTW op de 2 producten 0% is dan vermeld je dat toch gewoon in de tekst en neem je hierover niets mee in de berekening van het RSforms Pro formulier.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
05 jun 2020 03:41 #21345 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic RS-form en VAT check
Hoi Fred,
Excuses, ik maak een fout. Normaal gesproken moet er 21% btw afgedragen worden, echter bedrijven die een juist btw-nummer invullen zouden 0% berekend moeten krijgen. Er is een VIES-register waar et gechecked zou kunnen worden.

Groet,
Patrick

Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
05 jun 2020 04:36 #21347 door Fred
Beantwoord door Fred in topic RS-form en VAT check
He Patrick,

Dat is inderdaad heel wat anders. Nu ben ik zelf wel ca 25 jaar belastinginstructeur (inkomsten en loonbelasting) geweest maar van het het VIES-register fenomeen neem ik nu voor het eerst van mijn leven kennis. Met andere woorden wist niet van het bestaan hiervan. Wat jij dus wil is een RSform formulier waarop als men het belastingnummer invult dit in de database van de belastingdienst check. Komt het daarin niet voor dan wordt er 21% berekend komt het daarin wel voor dan wordt er 0% berekend. Klopt dit?

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
05 jun 2020 04:47 #21348 door Fred
Beantwoord door Fred in topic RS-form en VAT check
Als het gaat om een check op Nederlandse BTW-nummers dan geeft de EU website aan dat dit online helemaal niet te kunnen.

zie: europa.eu/youreurope/business/taxation/v...er-vies/index_nl.htm

zie ook de bijlage

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
06 jun 2020 19:03 #21362 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic RS-form en VAT check
Hoi Fred,

Nee het gaat om een check via vies, in hoeverre dit werkt maak niet veel uit. Het is wat het is. Ik kan er bij rsjoomla niet verder mee komen. Weet dat hikashop en j2store wel zoiets hebben.

Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
01 jul 2020 13:27 #21487 door Robert
Beantwoord door Robert in topic RS-form en VAT check
In de Hikashop-documentatie staat op www.hikashop.com/support/documentation/5...nfig.html#main_taxes

You can set it to check that it conforms to the format specifications defined by each European country or, on top of that, validate the VAT number against the European VAT checking web service (Only available if you have the PHP SOAP extension installed on your PHP. If not, an error message will be displayed to the user).


Hikashop controleert de notatie, maar niet of het nummer daadwerkelijk bestaat. Of hiervoor een script/plugin/extensie bestaat weet ik niet, maar anders is zoiets wel te maken.

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena