De financieel simpelste doneeroptie

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
25 nov 2020 15:14 #22143 door Wim
De financieel simpelste doneeroptie werd gestart door Wim
Wat is de (financieel) simpelste manier om een 'doneerknop' in te bouwen?
Volstaat dan bijvoorbeeld RSForm Pro met de RS payment plugin én de RS iDeal plugin? Of is er dan ook nog een account nodig bij bijvoorbeeld Mollie of een andere PSP?

En dan zou het ook nog kunnen dat niet alle Nederlandse banken zomaar zulke donaties willen bijschrijven op een gewone particuliere bankrekening. Iemand een idee?

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
25 nov 2020 22:29 #22144 door Fred
Beantwoord door Fred in topic De financieel simpelste doneeroptie
Hoi Wim,

De simpelste en goedkoopste manier van doneren lukt prima via paypal. Paypal heeft een donatieoptie waardoor er per transactie geen kosten zijn.

zie: Paypal link

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
25 nov 2020 22:41 #22145 door Wim
Beantwoord door Wim in topic De financieel simpelste doneeroptie
Tja Fred, gelijk heb je. Ik had mijn vraag kennelijk niet helemaal goed samengesteld.
Wie regelmatig iets online koopt, heeft vast wel Paypal. Maar wie af en toe iets doneert, lang niet altijd.
Een goede doneerknop maakt het natuurlijk mogelijk om met 'elke normale NL bank' te betalen, ofwel: via iDeal.
Dus de juiste vraag is: wat is de (financieel) simpelste doneerknop die betalen via iDeal mogelijk maakt?

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
25 nov 2020 22:48 #22146 door Fred
Beantwoord door Fred in topic De financieel simpelste doneeroptie
Hoi Wim,
Als je wilt dat men een donatie gaat doen dan kan dat, houdt er wel rekening mee dat elke transactie met ideal geld kost (ideal zelf installeren kost ook geld), de goedkoopste manier is via mollie. Echter dit gaat allemaal ten kosten van de donatie en daar is de donatie niet voor bedoeld. Paypal kost niets, maar men kan natuurlijk ook zelfstandig overmaken op een bankrekening (dus publiceer het bankrekeningnummer zodat men daarop kan doneren).

Een knop hiervoor is eenvoudig te maken met bv RS Form Pro

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
26 nov 2020 00:05 #22147 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic De financieel simpelste doneeroptie
Hallo Wim,

is er geen mogelijk om met tikkie te gaan werken?

Dus persoon die wil doneren vult een formulier in met alle gegevens ook Iban nummer en gewenst donatie bedraag.
Jullie krijgen het formulier binnen en sturen eerst een bevestiging (geautomatiseerd) naar het mail adres wat op gegeven is in het formulier. De desbetreffende persoon moet bevestigen dat hij/zij het bedraag willen doneren en dus geen spammer is!

Daarna maak jij een tikkie aan en stuurt het naar deze persoon via de mail of whatsapp.

Het is maar een idee maar zo kun je het gewoon via de Nederlandse banken doen en, heb je geen Ideal betaal plugin nodig of Paypal.

Er zijn nog veel mensen die huiverig zijn voor Paypal want betalen via je mail adres vertrouwen ze niet, zelf gebruik ik het al jaren en gaat super!

Met dit idee zijn er geen enkel kosten gemoeid het enigste wat je moet doen is de tikkie sturen maar dat zijn niet zo veel handelingen.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je dagelijks 50 donaties hebt dan is een betaalde plugin + ideal wel beter!

Wat betreft wetgeving zou dit gewoon mogen denk ik maar misschien weten anderen daar meer van hier op het forum.

Wil je toch een geautomatiseerd systeem hebben dus donatie knop + ideal betaling kijk dan eens naar joomdonation.com/
Heb zelf geen ervaring met deze extensie maar de reviews zien er goed uit extensions.joomla.org/extension/e-commer...tions/joom-donation/

Deze extensie kost € 34,00 + € 25,00 voor ideal/mollie betaal plugin en je hebt per transactie dan € 0.29 centen kosten www.mollie.com/nl/pricing

Natuurlijk blijft de donatie extensie het duurste en is voor een stichting niet top want je wil zo min mogelijk kosten hebben!

Een heel verhaal maar misschien kun je er wat mee.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
26 nov 2020 00:13 #22148 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic De financieel simpelste doneeroptie
Hoi Wim,

heb een heel verhaal getypt maar wat betreft tikkie kijk ook eens hier welke kosten daar aan zijn verbonden weet ik niet.
www.tikkie.me/bedrijven/donatie

Alzheimer stichting gebruikt dit ook www.alzheimer-nederland.nl/doneren/tikkie

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
11 dec 2020 10:08 #22210 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic De financieel simpelste doneeroptie
En al wat verder gekomen Wim? :)

Groeten Ron ;)
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
11 dec 2020 10:56 #22211 door Wim
Beantwoord door Wim in topic De financieel simpelste doneeroptie
Ach, wat heet verder. Site-eigenaar vindt het prima om te volstaan met het vermelden van een bankrekeningnummer (en natuurlijk wat peptalk om te doneren).
Het zal voorlopig behelpen blijven met een 'doneerknop' wanneer er weinig en/of slechts kleine bijdragen zijn te verwachten.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
22 dec 2020 13:10 #22264 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic De financieel simpelste doneeroptie
Beste is een simpele doneerknop die in het oog springt en zo weinig mogelijk gedoe die potentiële gulle gevers (en impuls doneerders) kunnen weerhouden om te doneren. Ideal is helemaal ingeburgerd in NL, eigenlijk zou dat genoeg moeten zijn. Vaak zie je allerlei andere opties, maar hoe minder keuze des te beter (vind ik). joomdonation biedt, dacht ik, geen ideal. Maar er zijn ongetwijfeld meerdere mogelijkheden.
rectificatie update joomdonation werkt wel met Ideal (extra plugin nodig)
zie ook extensions.joomla.org/tags/donations/
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena