Producten zoeken/selecteren door het aanvinken van categorieën

  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 jan 2021 10:26 #22412 door Job van Barneveld
Ik zoek een mogelijkheid dat bezoekers van mijn website op een eenvoudige manier kunnen zoeken naar producten in categorieën, zie het voorbeeld op deze site: www.pretmetled.nl/badkamer-spots . In de linker kolom vink je in de categorieën aan waar het gewenste product aan moet voldoen. Vervolgens worden de producten die daar aan voldoen getoond.

Volgens mij is dit geen native Joomla functionaliteit. Klopt dat? Of zo wel, in welke extensie kan ik dat vinden?

Als het een 3rd party extensie moet zijn, welke zou ik dan moeten gebruiken?

Overigens zie ik dezelfde functionaliteit ook op extensions pagina van Joomla zelf: extensions.joomla.org/instant-search/ . Dan zou je dus denken dat dit een native Joomla iets is. Ik ben dus heel erg benieuwd naar de mogelijke oplossingen.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
28 jan 2021 11:31 #22413 door Leen
Hallo ,

heb je al eens een test gedaan met Module: Slim zoeken.(mogelijk Uitgebreid zoeken in module toestaan)
het kan zijn dat je nog de plug-ins slim zoeken moet aanzetten.
Maar als voor een webwinkel zou het kunnen zijn dat daar speciale plugins voor nodig zijn
dus dan hier ook even vermelden met welke exteensie de webwinkel is gemaakt

lvda
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 jan 2021 22:16 #22414 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Producten zoeken/selecteren door het aanvinken van categorieën
Ha Leen, ik ga de functionaliteit van Slim Zoeken eens even uitzoeken. Lijkt inderdaad de goede richting. Ik meld me weer als ik voortgang boek.
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
03 feb 2021 07:12 #22430 door Jheroen

Ik zoek een mogelijkheid dat bezoekers van mijn website op een eenvoudige manier kunnen zoeken naar producten in categorieën, zie het voorbeeld op deze site: www.pretmetled.nl/badkamer-spots . In de linker kolom vink je in de categorieën aan waar het gewenste product aan moet voldoen. Vervolgens worden de producten die daar aan voldoen getoond.

Volgens mij is dit geen native Joomla functionaliteit. Klopt dat? Of zo wel, in welke extensie kan ik dat vinden?

Als het een 3rd party extensie moet zijn, welke zou ik dan moeten gebruiken?

Overigens zie ik dezelfde functionaliteit ook op extensions pagina van Joomla zelf: extensions.joomla.org/instant-search/ . Dan zou je dus denken dat dit een native Joomla iets is. Ik ben dus heel erg benieuwd naar de mogelijke oplossingen.


Wat voor producten staan er op je website en staan deze in een winkel of anders?

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2021 08:05 #22432 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Producten zoeken/selecteren door het aanvinken van categorieën
@Jheroen# er is nog geen website, ik ben in de fase van conceptontwikkeling. Doel is dat er door middel van aanvinken van categorieën of een selectie van eigenschappen bepaalde hardware wel of niet wordt getoond. Zoals in het genoemde voorbeeld www.pretmetled.nl/badkamer-spots . Met de native Joomla mogelijheden kom ik er niet uit.
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2021 08:06 #22433 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Producten zoeken/selecteren door het aanvinken van categorieën

Hallo ,

heb je al eens een test gedaan met Module: Slim zoeken.(mogelijk Uitgebreid zoeken in module toestaan)
het kan zijn dat je nog de plug-ins slim zoeken moet aanzetten.
Maar als voor een webwinkel zou het kunnen zijn dat daar speciale plugins voor nodig zijn
dus dan hier ook even vermelden met welke exteensie de webwinkel is gemaakt


Met de native Joomla mogelijkheden kom ik er helaas niet uit. Vermoedelijk toch een extensie.
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
03 feb 2021 08:26 #22434 door Jheroen

@Jheroen# er is nog geen website, ik ben in de fase van conceptontwikkeling. Doel is dat er door middel van aanvinken van categorieën of een selectie van eigenschappen bepaalde hardware wel of niet wordt getoond. Zoals in het genoemde voorbeeld www.pretmetled.nl/badkamer-spots . Met de native Joomla mogelijheden kom ik er niet uit.

Helder, gaat het dan om hardware die mensen kunnen kopen/kiezen?

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2021 10:21 #22438 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Producten zoeken/selecteren door het aanvinken van categorieën

@Jheroen# er is nog geen website, ik ben in de fase van conceptontwikkeling. Doel is dat er door middel van aanvinken van categorieën of een selectie van eigenschappen bepaalde hardware wel of niet wordt getoond. Zoals in het genoemde voorbeeld www.pretmetled.nl/badkamer-spots . Met de native Joomla mogelijheden kom ik er niet uit.

Helder, gaat het dan om hardware die mensen kunnen kopen/kiezen?


Klopt, het gaat er om dat bezoekers eenvoudig een keuze kunnen maken (kopen hoeft nog niet eens).
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
03 feb 2021 15:16 #22442 door Jheroen

@Jheroen# er is nog geen website, ik ben in de fase van conceptontwikkeling. Doel is dat er door middel van aanvinken van categorieën of een selectie van eigenschappen bepaalde hardware wel of niet wordt getoond. Zoals in het genoemde voorbeeld www.pretmetled.nl/badkamer-spots . Met de native Joomla mogelijheden kom ik er niet uit.

Helder, gaat het dan om hardware die mensen kunnen kopen/kiezen?


Klopt, het gaat er om dat bezoekers eenvoudig een keuze kunnen maken (kopen hoeft nog niet eens).


Dan zou ik kijken naar een webwinkel extensie daarmee kan je indelen filteren etc. deze kan je ook in catalogus modus gebruiken.

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 feb 2021 17:06 #22443 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Producten zoeken/selecteren door het aanvinken van categorieën

@Jheroen# er is nog geen website, ik ben in de fase van conceptontwikkeling. Doel is dat er door middel van aanvinken van categorieën of een selectie van eigenschappen bepaalde hardware wel of niet wordt getoond. Zoals in het genoemde voorbeeld www.pretmetled.nl/badkamer-spots . Met de native Joomla mogelijheden kom ik er niet uit.

Helder, gaat het dan om hardware die mensen kunnen kopen/kiezen?


Klopt, het gaat er om dat bezoekers eenvoudig een keuze kunnen maken (kopen hoeft nog niet eens).


Dan zou ik kijken naar een webwinkel extensie daarmee kan je indelen filteren etc. deze kan je ook in catalogus modus gebruiken.


Dank je, ik had al het idee dat ik die kant op zou moeten. Ik ga eens kijken bij Hikashop, VirtueMart en dat soort platforms
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena