TTS

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
30 aug 2021 14:51 #23083 door Gast
TTS werd gestart door Gast
Goedendag,

Ik heb in mijn website een TTS gezet die wordt geactiveerd door de tekst te selecteren. Het enige probleem is hoe laat je een slechtziende of blinde weten dat dit aanwezig is en hoe je het activeer? Is er een manier dat ze een melding krijgen die of automatisch wordt uitgesproken of door hun eigen TTS word gepakt?

Met vriendelijke groet,

Willianne


ps. mijn website is nog niet helemaal af, maar als u het wil zien om beter te antwoorden: mijn website
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
31 aug 2021 08:03 #23085 door Fred
Beantwoord door Fred in topic TTS
Hoi,

Ik heb diverse websites gemaakt voor mensen met een visuele beperking (van slechtziend tm geheel blind). Er zijn diverse mogelijkheden voor spraakondersteuning die de tekst op een website uitspreekt.

Veruit de meeste mensen met een visuele beperking hebben een eigen speech reader en gebruiken deze dan ook.

TTS is een mogelijkheid om spraakondersteuning te bieden vanuit de website.

Jij kiest er voor dat mensen met een visuele beperking eerst de tekst moeten selecteren waarna men dit kan laten uitspreken. Dit is maar voor een beperkt deel van de mensen met een visuele beperking te gebruiken. Mensen die bv geheel blind zijn zullen dit nooit kunnen.

Beter is om voor het tekstblok een luister button te plaatsen. Hier kan men dan op klikken waarna het tekstblok wordt uitgesproken. Zie als voorbeeld: www.blindofslechtziend.nl/cms/hulpmiddel...anciers/fluency-tts/ .

Tip: op jouw website zie ik ook vele afbeeldingen, deze zijn voor blinde mensen niet te zien, voorzie de afbeeldingen van een tooltip met info over de afbeelding (bv. Afbeelding - Webshops met link).

Succes,

Fred


Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena