Error bij Phoca Gallery

  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
20 jun 2022 14:08 #24282 door niko63
Error bij Phoca Gallery werd gestart door niko63
Beste mensen,

Ik probeer met Joomla 4 een nieuwe website lokaal met Xampp op te bouwen. Maar ik stuit daarbij nu op een probleem met Phoca Gallery. Na de multiple add van een reeks van 19 foto's wordt een error aangegeven: er kunnen geen thumbnails worden aangemaakt op deze server. En dat betekent ook geen foto's op de website.
In de documentatie van Phoca Gallery worden de volgende mogelijke redenen aangegeven:

There is a wrong type of image filetype
Image is damaged or GD library cannot create thumbnail from this image
The GD library is not working
Phoca Gallery has no permissions to write data on your server (Folder and thumbnail creation)
There is a non-image file (eg. if you use Google Picasa to load images from your camera, two hidden non-image files are create, which if you upload them to PhocaGallery, cause erors)

Ik kom daar niet verder mee. Het bestandtype is JPG, de foto's zijn op een andere website gebruikt, ook met Phoca Gallery. En wat een GDlibrary is weet ik niet evenmin als waar je de permissions zou moeten instellen.

Hopelijk is er iemand die me op weg kan helpen. Waar ik ook aan dacht is: wachten met het plaatsen van de foto's tot de website online gaat want dan werk je met een andere server. Zou het dan wel werken?

Alvast dank voor het meedenken,

Niko



Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
20 jun 2022 17:23 #24287 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Error bij Phoca Gallery
Hallo Niko,

Jouw vraag lijkt ook op deze hier dus bekijk die even .
Soort gelijk probleem
ps
wat extra info
ik heb bij een joomla 4 testsite met phoca gallery de ervaring dat als ik de Search Engine Friendly URLs op yes staat
de fotoalbums bekijken een fout 404 geeft "De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden"
zet ik de Search Engine Friendly URLs op Off dan werkt het goed

lvda
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
22 jun 2022 08:50 #24309 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Error bij Phoca Gallery

ps
wat extra info
ik heb bij een joomla 4 testsite met phoca gallery de ervaring dat als ik de Search Engine Friendly URLs op yes staat
de fotoalbums bekijken een fout 404 geeft "De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden"
zet ik de Search Engine Friendly URLs op Off dan werkt het goed

Oke dit blijkt dus te komen door een meertalig website en ik het
menu item phoca gallery op List Of Categories (Categories View) de Language op nl-nl gezet had
echter zet ik die op Language > All dan is die error ook weg als ik de
Search Engine Friendly URLs weer op ON zet dan werkt het goed

lvda
Discussie gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
22 jun 2022 19:21 #24311 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic Error bij Phoca Gallery
Ook hartelijk dank voor deze aanvulling, ik zal erop letten als ik verder ga met de foto's,

Hartelijke groet,

Niko
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena