Fotoweergave Phocagallery

  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
11 mei 2023 20:48 #25341 door niko63
Fotoweergave Phocagallery werd gestart door niko63
Beste mensen,

Op mijn nieuwe site in J4 heb ik, net als in de oude, Phocagallery geïnstalleerd. Alleen blijkt nu dat bij het invoeren van nieuwe images via multiple add niet alle foto's goed weergegeven worden. Een deel staat op zijn kop. Gisteren heb ik geprobeerd ze weer recht te krijgen en dat leek te lukken. Echter: vandaag stonden ze weer verkeerd. Heeft iemand ook weleens deze ervaring met Phocagallery gehad? En hoe is dat toen opgelost? Alvast bedankt voor het meedenken.

Niko
Discussie gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
14 mei 2023 10:39 #25342 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic Fotoweergave Phocagallery
Nog even een precisering van mijn probleem met Phoca Gallery. Het blijkt dat het alleen gebeurt bij staande foto's. Deze worden links geroteerd. Dat is al te zien bij de images pagina in de component aan de thumbnails. Die kun je in principe terugroteren maar dat bleek bij mij niet te werken. Je zou denken dat er een optie moet zijn om staande foto's ook goed te krijgen, maar die kan ik in ieder geval niet vinden. Ik werk al jaren met PG maar merk dit probleem nu pas sinds sinds ik op J4 ben overgestapt. Geen idee of het daarmee te maken kan hebben.

Niko
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 mei 2023 16:28 #25343 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Fotoweergave Phocagallery
Heb je dit probleem al aan de makers voorgelegd?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
14 mei 2023 20:04 #25344 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Fotoweergave Phocagallery
VAnaf het Phoca forum:

Yes, set 'Crop Thumbnails' parameter to 'None' and recreate thumbnails.
Image


Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
14 mei 2023 20:57 #25345 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic Fotoweergave Phocagallery
Beste Hans, dank voor het zoeken. Ik had deze optie ook gevonden maar kon uit de tekst niet opmaken dat het iets met dit probleem te maken had. Maar helaas werkt het nog niet. Ik heb de optie op None gezet en opgeslagen, ben naar de image pagina van PG gegaan. Heb de thumbnails die verkeerd stonden aangeklikt en bij acties Recreate Thumbnails aangeklikt. Helaas bleven de thumbnails verkeerd geroteerd staan. Heb ik het niet goed gedaan?

Niko
Discussie gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Meer
14 mei 2023 21:33 #25346 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic Fotoweergave Phocagallery
Beste Hans, het probleem is opgelost. Ik heb naar aanleiding van een eerdere suggestie het probleem ook voorgelegd aan het PG forum en daar is als aanvulling op jouw antwoord geschreven dat EXIF rotate op YES moet staan. Ook die optie had ik gelezen maar niet begrepen. De foto's staan er nu goed op.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena