Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Fatal error

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5683 door Gast
Fatal error werd gestart door Gast
De migratie naar joomla 3 via mijn localhost leek te lukken. De instructies gevolgd en toch helemaal aan het eind kwam onderstaande error in een wit scherm.

[html]Notice: Undefined property: LoginController::$input in C:\xampp\htdocs\mijn domein\administrator\components\com_login\controller.php on line 36

Fatal error: Call to a member function set() on null in C:\xampp\htdocs\mijn domein\administrator\components\com_login\controller.php on line 36[/html]

Voor insiders onder jullie wellicht peace of cake, maar ik krijg graag wat hulp hoe ik deze error kan voorkomen.

gr
Peter
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5684 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Fatal error
geen "peace" of cake maar misschien wel een "piece": een klein stukje.
Migratie ? van waar ? Of een upgrade/update?
Php in orde met xampp ?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5685 door Gast
ik ken xampp niet omdat ik met een mac werk en daarom mijn favoriete mamp gebruik om lokaal te werken. Met mamp kun je de php versie instellen dus ik dacht dat dat misschien ook bij Xampp kon,
zie hier de php eisen aan J3.x
www.joomla.org/about-joomla/technical-requirements.html
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5686 door Gast
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5687 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Fatal error
XAMPP en Joomla 3 is geen probleem. Zelf gebruik ik op dit moment XAMPP 5519, een lagere versie waarschijnlijk maar deze komt redelijk genoeg overeen met mijn hosting. :)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5688 door Gast
Nou kom er nog steeds niet uit. Om moedeloos van te worden. Ik realiseer me dat ik niet de enige ben die steeds tegen een wit scherm aan loopt maar wat is dat demotiverend. Maar we geven niet op.

Hij doet een upgrade tot 90% en dan pats...een wit scherm. Als ik dan weer wil inloggen op de backend krijg ik weer dat witte scherm met de errors zoals die in mijn eerste bericht staan.

Ik hoop op jullie kennis van zaken.

Peter
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5689 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Fatal error
Oh, nu begrijp ik dat het tijdens het updaten zelf misgaat. Ga je vanaf versie 2.5.28 de upgrade uitvoeren? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een niet compatibele extensie of template dit veroorzaakt maar zijn deze allemaal (in de gebruikte versie) Joomla 3.x geschikt?

Een alternatief voor updaten is je artikelen/afbeeldingen/categorien/gebruikers via J2XML in een schone Joomla 3.4.4 versie te importeren.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5690 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Fatal error
Nu weet ik niet welke stappen je allemaal geprobeerd heb.
En ik neem aan dat je ook een goede back-up steeds voor nood heb.
en kijks eens op plaatje of je die stapjes ook gedaan heb je weet maar nooit
en las dat niet werkt
kan het soms helpen door dan de versie waar naar je heb geprobeerd te upgraden op je pc uit te pakken en dan zonder de installation map over je geupdate site te kopieeren.

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5691 door Gast
ik stuur je mijn email adres per pb

Bericht toegevoegd op 23 september 2015 om 21:57
Vorige bericht was op 23 september 2015 om 19:52

Inmiddels het zipbestand via wetransfer ontvangen en mbv kickstart geinstalleerd (imac/mamp). Draaide meteen goed. Zelfs ook de mededeling dat 2.5.28 niet meer ondersteund werd en dat er naar 3.4.4 geupdate moest worden.
Dat lukte meteen via de one-click. De site draait goed.
Maar er zijn foutmeldingen omdat veel extensies heel erg verouderd zijn: Kunena was 3.0.6 is nu 4.0.5, Phoca Gallery was 4.0 nu 4.2.1
Jtagmember was 1.0.0, nu 3.11.10
en nog zo wat. Ik kan en wil die niet vervangen omdat bijv. Jtagmember een betaalde extensie is.
Vreemd is dat de Isis template extensiebeheer niet toont. Hathor doet dat wel.
Hoe het komt dat ik de site wel kon updaten en dat het bij jou lokaal met xampp niet lukt begrijp ik niet.
Stel voor dat ik een akeeba zipbestand van de 3.4.4 site naar je stuur zodat je die weer lokaal kunt installeren en dan zelf de componenten op orde brengt.
Ad
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
22 sep 2015 14:54 #5692 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Fatal error
Hallo Peter,

Zo lukt het mij nog steeds lokaal wat hier getoont wordt ook bij mij met joomla 3.4.4

lvda
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena