Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7820 door Gast
Wat problemen kan veroorzaken is dat de locatie van de tijdelijke map niet is bijgewerkt.

Om te checken of dit een probleem is bij de site ga je naar System > System Information > Tabblad: Directory Permissions. Check of de laatste map (Temp directory) groen is (writable).

Om het pad aan te passen ga je naar System > Global Configuration > Tabblad: Server. Je vult het pad in bij "Path to Temp Folder". Soms werkt een relatief pad (enkel "tmp"), maar vaak moet je het complete pad opgeven (bijvoorbeeld "/home/gebruiker/public_html/snel/tmp")
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7812 door Gast
Wat ik nu ga doen is het volgende...... ik maak opnieuw een backup met Akeeba en herhaal wat we vandaag hebben gedaan met die database lezen. Kijken of ik met de zoekfunctie nog steeds fouten vindt in de database nu ik die ene pagina heb verwijdert. En ik kijk naar die site.sql nummer 9 pagina. Ik begin gewoon opnieuw. Maar dat wordt wel pas morgen want ik zie het nu even niet meer. Iedereen hartstikke bedankt zo ver. Fijne avond.

Nee Adje, ik heb nog steeds die twee fouten en verder niets. Met MAMP kan ik niet overweg. Dat heb ik vroeger al eens geprobeerd met een andere site.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7813 door Gast
Mar, kijk ook eens voor de zekerheid naar je configuratiebestand, of de provider daar de livesite url met http of zonder http heeft ingevuld?

Ik controleer zelf altijd even voor de zekerheid de database op oude verwijzingen, omdat indien er één aanwezig is op een verkeerde plek, dit voor vervelende dingen kan zorgen.
Zo weet ik bijvoorbeeld, dat bij de site waar ik nu mee bezig ben, de revolution slider urls naar de plaatjes gebruikt, waardoor bij een verhuizing ik een slider krijg die brak is omdat hij de plaatjes niet kan vinden (die urls bestaan later niet meer na het verwijderen van de ontwikkel site).

Voor mij is het een werkje van een paar minuten, voor jou wat langer omdat je er nog geen ervaring mee hebt. Met die controle achter de rug, weet je in ieder geval of daar een probleem zit of niet.

Zelf gebruik ik Agent Ransack, want daar kan je meerdere bestanden tegelijk mee doorzoeken;
www.mythicsoft.com/agentransack/download

Je start het programma op en sorteert de map die je wil doorzoeken;

Ik geef het trefwoord in waarop ik wil zoeken, klik op start en zodra hij wat heeft gevonden geeft hij in het linkerscherm aan in welk bestand hij het heeft gevonden en in het rechter op welke plaats je het kunt vinden in het bestand;

Indien je daarnaast ook Notepad plus installeerd, dan kan je door met de rechtermuisknop op het bestand in de linkerrij te klikken, gelijk het bestand openen in Notepad plus (kiezen voor openen met Notepad plus).

Het kan dat het allemaal snor zit in je database, maar erop controleren blijft altijd het beste.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7814 door Gast
dimage: Mar de Wendt werkt met een imac
Ad
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7815 door Gast
Hoi Ad,

Helemaal vergeten, die programma's werken daar niet op.
Wellicht weet iemand goede alternatieven?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7816 door Gast
Klopt, ik heb een iMac (die hele grote) en ook Notepad heb ik niet. Ik heb wel texteditor.app maar die werkt hetzelfde als notepad. Voor vandaag ben ik er mee gestopt want ik zie het even niet meer zitten. Ik kan nog wel steeds plaatjes invoegen met JCE. Dat werkt gelukkig nog wel maar het stoort me dat ik een nieuwe site oplever waar fouten in zitten. Maar nogmaals.... morgen!
Ik wens iedereen welterusten voor straks en bedankt voor jullie hulp vandaag.

Groetjes,
Mar

Bericht toegevoegd op 21 april 2015 om 16:23
Vorige bericht was op 20 april 2015 om 21:57

Ok, ik heb alles opnieuw gedaan en de database en de 10 bijbehorende files doorgespit en er staat (behalve bij de backup van Akeeba voor de verhuizing) nergens een verwijzing naar het oude subdomein. Dus ik denk dat we dat kunnen uitsluiten.

Nu had Adje het idee om een van jullie in de backend mee te laten kijken. Hoe doe ik dat? Ik ga hier heen wachtwoorden en zo publiceren. Ik ben dankbaar voor jullie hulp en ik wil best een gebruiker aanmaken met superkracht (lol) maar dan niet open en bloot hier op het forum.

Suggesties? Graag.

Bericht toegevoegd op 21 april 2015 om 16:27
Vorige bericht was op 21 april 2015 om 16:23

Oh ja en Dimage, dit staat in de configuration.php:
public $live_site = ' vd-raad.com ';
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7817 door Gast
Ja klopt Ad, ik heb die htaccess.txt niet hernoemd omdat ik niet goed begreep wat ik er mee moet doen. Het hele bestand staat vol met # hekjes. Welke moet ik verwijderen dan? Of moeten alle hekjes weg? En als ik hem hernoem is het dan .htaccess. of is het htaccess.? Er staan volgens mij geen wachtwoorden in dus ik plak hem even hier.

RewriteEngine On

## Begin - Rewrite rules to block out some common exploits.
# If you experience problems on your site block out the operations listed below
# This attempts to block the most common type of exploit `attempts` to Joomla!
#
# Block out any script trying to base64_encode data within the URL.
RewriteCond %{QUERY_STRING} base64_encode[^(]*\([^)]*\) [OR]
# Block out any script that includes a <script> tag in URL.
RewriteCond %{QUERY_STRING} (<|%3C)([^s]*s)+cript.*(>|%3E) [NC,OR]
# Block out any script trying to set a PHP GLOBALS variable via URL.
RewriteCond %{QUERY_STRING} GLOBALS(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) [OR]
# Block out any script trying to modify a _REQUEST variable via URL.
RewriteCond %{QUERY_STRING} _REQUEST(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2})
# Return 403 Forbidden header and show the content of the root homepage
RewriteRule .* index.php [F]
#
## End - Rewrite rules to block out some common exploits.

## Begin - Custom redirects
#
# If you need to redirect some pages, or set a canonical non-www to
# www redirect (or vice versa), place that code here. Ensure those
# redirects use the correct RewriteRule syntax and the [R=301,L] flags.
#
## End - Custom redirects

##
# Uncomment following line if your webserver's URL
# is not directly related to physical file paths.
# Update Your Joomla! Directory (just / for root).
##

# RewriteBase /

## Begin - Joomla! core SEF Section.
#
RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]
#
# If the requested path and file is not /index.php and the request
# has not already been internally rewritten to the index.php script
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/index\.php
# and the requested path and file doesn't directly match a physical file
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
# and the requested path and file doesn't directly match a physical folder
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
# internally rewrite the request to the index.php script
RewriteRule .* index.php [L]
#
## End - Joomla! core SEF Section.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7818 door Gast
beste Mar,
het was niet nodig geweest om die htaccess.txt hier te tonen want die is bij iedere joomla gebruiker bekend.
Wat je moet doen is gewoon het hekje (#) weghalen bij Rewritebase en dan als .htaccess te saven en in de root plaatsen.
Of dat de oplossing is weet ik niet want zolang we geen toegang hebben tot het admin-gedeelte blijft alles duister. Er kan meer aan de hand zijn.
Ad
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7819 door Gast
Ok Ad, ik heb de htaccess. gewijzigd, hernoemd en ge-upload naar de root. Verder heb ik jou een pb gestuurd met de vraag of jij in de backend wilt helpen.

Groetjes,
Mar
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 apr 2015 11:59 #7827 door Gast
OK, dan wacht ik het even af en doe nog niets. Bedankt voor alles Ad.

Groetjes,
Mar
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena