Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Na verhuizing van het subdomein heb ik 2 problemen

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7795 door Gast
Als ik inlog (backend) krijg ik bijgevoegde melding


Bericht toegevoegd op 19 april 2015 om 20:12
Vorige bericht was op 19 april 2015 om 20:05


OK, ik heb de foutopsporing nu aangezet en zie 4 verschillende pagina's waar ik heen kan.
Sessies
Profielinformatie
Geheugengebruik
Database zoekopdrachten.

Welke moet ik hebben?? En waar kijk/zoek ik naar?

Bedankt voor je reactie.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7796 door Gast
Nou daar ben ik weer, ik heb die foutopsporing aanstaan en als ik nu inlog heb ik die melding van die 404 niet meer en ik kan nu ook weer plaatjes invoegen via de knop.

Dus toen heb ik die instelling foutopsporing weer uitgezet en jawel..... de vermiste 404 blijft weg maar het is weer niet mogelijk om plaatjes te uploaden via de knop afbeelding. Wat betekend dat?

Arjan, ik heb niets geïnstalleerd of gede-installeerd sinds het verplaatsen. Ik heb de website van het subdomein gesleept naar het hoofddomein. Alle bestanden want die submap is leeg.

Groetjes,
Mar
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7797 door Gast
Nee?? Ik ben niet in de .htaccess geweest. Ik heb alleen de configuration.php zoals mij is verteld gewijzigd.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7798 door Gast
Ik heb geen .htaccess: in de root staan. Alleen de htaccess.txt en die heb ik gedownload maar zie geen verwijzing naar de oude map nw.vd-raad.com. Er staat netjes index.php. Is die andere file onzichtbaar? Ik heb in mijn ftp "weergave van verborgen bestanden forceren" staan dus ik zou elke file moeten zien.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7799 door Gast
Heb je al gekeken of er wellicht nog verwijzingen naar het subdomein staan in de database?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7800 door Gast
Er zit bij mij geen map specificatie in mijn htaccess.txt en zou niet weten wat ik moet veranderen. Ik heb geprobeerd om hem als bijlage hier bij te doen maar dat is volgens mij niet gelukt. OK, hij zit er bij zag ik nu.

Hoe kom ik in de database? Ik kan bij mijn domein inloggen maar kan ik daar dan ook in de database kijken?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7801 door Gast
Beste M,

Naar ik aanneem, weet je hoe je een backup van de database moet maken?
Zo niet, dan even bij je host kijken of je er wat over kunt vinden.
Die backup is dan een .sql bestand en dat kun je doorzoeken met een programma zoals Notepad+.
Zoek dan binnen die backup naar eventuele overblijfselen van het eerdere subdomein pad.
Dus stel de installatie stond eerst op subdomeinnaam.hoofddomeinnaam/ dan ga je dus zoeken op de term subdomeinnaam.
Vind je die term nergens terug, dan is dat deel in orde en moet je de oorzaak elders zoeken.
Als je de term wel terug vind, dan dient dat aangepast te worden in de database.
Wanneer je dat nog nooit hebt gedaan, dan kan je beter vragen of je host dat voor je wil doen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7793 door Gast
Hallo,

Nadat ik een nieuwe site heb gebouwd in een subdomein is hij (met dank aan jullie) verhuisd naar het hoofddomein. Dat liep allemaal van een leien dakje echter, nu heb ik problemen in de backend. Als ik inlog in de backend krijg ik (een paniekpagina) de mededeling dat hij de 404 pagina niet kan vinden. Nou ja... dat kun je gelukkig wegklikken (maar wel irritant) en vervolgens als ik naar mijn artikelen ga en ik wil een afbeelding invoegen werkt de knop "afbeelding" niet meer. Ik heb het getest maar ook een pagina, lees meer enz. werken niet. Dat is wel heel erg irritant want deze site bestaat voor 60% foto's en plaatjes. Moet ik nog iets toevoegen aan de achterkant van de site??

Bij voorbaat dank
Groetjes,
Mar
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7803 door Gast
Als daar een verkeerde url stond, dan kan dat wat uitmaken.
Maar goed, naar ik aanneem, heb je nu zelf al gecontroleerd of alles goed werkt?

Als het nog steeds niet goed werkt, dan kan je het beste even Akeeba backup installeren.
Je kan daarmee een backup van de site maken, deze downloaden en op je pc uitpakken.
In deze backup, staat ook een backup van je database, die "we" dan even kunnen doorspitten op eventuele overblijfselen vanuit het subdomain.
Je kan daarbij niets fout doen, want het is slechts een backup, dus dat is ook wel fijn voor je.
Er hoeft niets aan de hand te zijn met je database, maar je kan het toch maar beter voor de zekerheid controleren.

Ik ben zelf ook al met verhuizingen oude verwijzingen tegengekomen in databases, die roet in het eten gooiden.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 apr 2015 11:59 #7804 door Gast
Ja ik heb het geprobeerd en niet alleen dat ik geen plaatjes kan invoegen, de fout melding voor de 404 is ook weer terug.

k had al een backup gemaakt van de site zodra hij klaar was (dus voor de verhuizing) maar ik zal er nu nog een maken en die idd downloaden. Ik heb dus idd Akeeba al geïnstalleerd. Ik wist niet dat de database in je Joomla staat. Ik dacht altijd dat die bij je provider staat. Ik ga nu een backup maken en kom er later als ik hem op mijn PC heb uitgepakt op terug.


Bericht toegevoegd op 20 april 2015 om 15:46
Vorige bericht was op 20 april 2015 om 15:26


OK, ik heb een backup gemaakt en op mijn PC gezet. Waarmee kan ik het bestand openen? Mijn iMac zegt geen programma te hebben om hem te openen of uit te pakken. Normale ZIP's pakt jij wel uit.


Bericht toegevoegd op 20 april 2015 om 16:14
Vorige bericht was op 20 april 2015 om 15:46


Ik heb de Akeeba "Extract Wizard" voor de imac al gedownload en ben hem nu aan het uitpakken. Ik kom zo terug.


Bericht toegevoegd op 20 april 2015 om 16:27
Vorige bericht was op 20 april 2015 om 16:14


Er zijn idd nog verwijzingen naar het subdomein in the database. www.vd-raad.com/PDF/Screen-database-1.png
Dus had je gelijk. Alleen nu komt het volgende..... hoe haal ik die er uit. Zal ik opnieuw naar "Mijn Domein" moeten mailen?
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena