- Ontvangen bedankjes 0
Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!
Toch weer een boel veranderd na update. Wat doe ik fout?
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
31 jan 2018 16:42 #16210
door Meander
Beantwoord door Meander in topic Toch weer een boel veranderd na update. Wat doe ik fout?
Oke, dat ga ik morgenvroeg doen want dan wil ik het wel ruim aan de tijd hebben.
Maar dat wat ik beschreef zoals ik het gedaan heb is dus wel de juiste manier?
Ik kom er nog op terug.
Alvast bedankt!
.
Maar dat wat ik beschreef zoals ik het gedaan heb is dus wel de juiste manier?
Ik kom er nog op terug.
Alvast bedankt!
.
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 feb 2018 04:33 #16214
door Meander
Beantwoord door Meander in topic Toch weer een boel veranderd na update. Wat doe ik fout?
Goedemorgen Ron, ik heb gedaan wat jij zei.
[*] Back-up maken
[*] Nieuwe template gekopieerd via Templates (niet bij Stijlen), en deze op Standaard gezet.
[*] Upgradepakket gedownload, en geïnstalleerd
Ditmaal zijn mijn fonts en de rest van mijn eigen css wel behouden gebleven voor zover ik kan bekijken.
Alleen de kleuren die je normaal bij Template stijlen kunt invoeren zijn weer terug naar de oorspronkelijke kleur blauw.
Maar als dat de volgende keer alles is dan ben ik dik tevreden.
Maar toch begrijp ik het dan niet, want dit is exact hetzelfde als wat ik gisteren heb gedaan met die protostar_copy, maar dan updaten via de update melding.
Ik dacht zojuist eerst nog even dat het misschien aan het onderstreepje in de naam had gelegen, aangezien ik hem nu ratsotorp (protostar achterstevoren) had genoemd.
Dus ik heb het hele proces voor de zekerheid nogmaals herhaald, maar dan met een kopie genaamd ratsotorp_copy.
Maar ook dan blijft alles zoals het was, behalve dan de template kleuren.
Ik heb vast ergens iets fout gedaan, aangezien ik blijkbaar de enige ben waarbij het steeds weer gebeurd.
Maar als de volgende keer alleen de templatekleuren veranderen, die ik weer bij stijlen opnieuw kan instellen, dan doe ik het er voor.
.
[*] Back-up maken
[*] Nieuwe template gekopieerd via Templates (niet bij Stijlen), en deze op Standaard gezet.
[*] Upgradepakket gedownload, en geïnstalleerd
Ditmaal zijn mijn fonts en de rest van mijn eigen css wel behouden gebleven voor zover ik kan bekijken.
Alleen de kleuren die je normaal bij Template stijlen kunt invoeren zijn weer terug naar de oorspronkelijke kleur blauw.
Maar als dat de volgende keer alles is dan ben ik dik tevreden.
Maar toch begrijp ik het dan niet, want dit is exact hetzelfde als wat ik gisteren heb gedaan met die protostar_copy, maar dan updaten via de update melding.
Ik dacht zojuist eerst nog even dat het misschien aan het onderstreepje in de naam had gelegen, aangezien ik hem nu ratsotorp (protostar achterstevoren) had genoemd.
Dus ik heb het hele proces voor de zekerheid nogmaals herhaald, maar dan met een kopie genaamd ratsotorp_copy.
Maar ook dan blijft alles zoals het was, behalve dan de template kleuren.
Ik heb vast ergens iets fout gedaan, aangezien ik blijkbaar de enige ben waarbij het steeds weer gebeurd.
Maar als de volgende keer alleen de templatekleuren veranderen, die ik weer bij stijlen opnieuw kan instellen, dan doe ik het er voor.
.
Discussie gesloten.
01 feb 2018 07:37 #16215
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Toch weer een boel veranderd na update. Wat doe ik fout?
Goedemorgen,
mooi dat het opgelost!
Wel vreemd dat het nu wel goed gaat waarschijnlijk zit hem dus wel in de benaming
Groeten Ron
mooi dat het opgelost!
Wel vreemd dat het nu wel goed gaat waarschijnlijk zit hem dus wel in de benaming

Groeten Ron
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
01 feb 2018 16:27 #16224
door Meander
Inderdaad. Een goede leer voor de volgende keer.
Superbedankt voor het meedenken!
.
Superbedankt voor het meedenken!
.
Discussie gesloten.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 3
04 feb 2018 11:49 #16244
door Youll
Beantwoord door Youll in topic Toch weer een boel veranderd na update. Wat doe ik fout?
Protostar is voor 99.9% gewoon aan te passen door gebruik te maken van user.css. Zo blijf je ook up-to-date als er template aanpassingen zijn. Als je een kopie maakt, worden eventuele core aanpassingen dus niet meer meegenomen.
Discussie gesloten.
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 feb 2018 14:46 #16246
door Meander
Dat doe ik al. Alleen heet die van mij door omstandigheden custom.css, die ik in de index.php naar het juiste pad verwijs.
Protostar is voor 99.9% gewoon aan te passen door gebruik te maken van user.css. Zo blijf je ook up-to-date als er template aanpassingen zijn. Als je een kopie maakt, worden eventuele core aanpassingen dus niet meer meegenomen.
Vind ik leuk
Dat doe ik al. Alleen heet die van mij door omstandigheden custom.css, die ik in de index.php naar het juiste pad verwijs.
Discussie gesloten.