Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

"Deprecated"-meldingen rond Helix3 na upgrade naar Joomla 4

  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
25 mrt 2023 12:30 #25205 door André Kok
Ik heb ook mijn andere website naar een lokale XAMPP-omgeving (versie 8.2.0) overgezet en Joomla naar versie 4 upgrade uitgevoerd. De back-end lijkt goed te werken, maar de front-end laat steeds een regen van waarschuwingen zien rond Helix3 (Joomshaper), als:

Deprecated: Creation of dynamic property Helix3FeatureContact::$position is deprecated in C:\xampp\htdocs\zwaluwen\templates\shaper_helix3\features\contact.php on line 17

Ik heb Helix3 opnieuw geïntalleerd en in PHP.INI is het volgende ingesteld:
error_reporting=E_ALL & ~E_DEPRECATED & ~E_STRICT maar ook geprobeerd: error_reporting=E_ALL
display_errors=Off
display_startup_errors=Off
maar het helpt allemaal niet.
Wie kan mij helpen?

Groet,
André
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
25 mrt 2023 22:21 #25208 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic "Deprecated"-meldingen rond Helix3 na upgrade naar Joomla 4
Heb je de template Helix3 al bijgewerkt tot de laatste versie?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
26 mrt 2023 14:37 #25211 door Patrick
Zie link
Discussie gesloten.
  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
26 mrt 2023 17:30 #25213 door André Kok
Hans,
Als ik van de site van Joomshaper Helix3 download en deze naar mijn site upload en installeer, dan neem ik aan dat het de nieuwste versie is.

Patrick,
Dat gaat me iets boven de pet. En hoeveel aanpassingen in PHP zou ik moeten maken bij deze regen aan waarschuwingen? En waarom werken die instellingen in PHP.INI niet?
Is de nieuwste versie van Helix3 nog niet geschikt voor PHP 8.2.0?

Bedankt zover.

Groet,
André
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
26 mrt 2023 19:59 #25214 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic "Deprecated"-meldingen rond Helix3 na upgrade naar Joomla 4
Ik heb je foutmelding even gelezen, daarin staat vrijvertaald volgens dat er een verouderd stukje in Helix3 zit. Dus je kan of je PHP-versie naar 8.1 (of eventueel nog lager) zetten, of een andere template gebruiken.

Over Helix3 zegt Joomshaper het volgende

But in general, you should consider changing the template soon, we had Helix Ultimate since 2020. Helix3 is old theme, with limited support.


Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
29 mrt 2023 10:24 #25233 door André Kok
Hans,

Bedankt zover. Ik heb nu Helix Ultimate geïnstalleerd, maar dat genereert ook deprecated-foutmeldingen! (Zie afbeelding.)
Ik begrijp er niets van. Joomla 4 werkt gewoon met PHP 8.2.0 maar templates van JoomShaper niet?

Hoe kan ik in XAMPP de PHP-versie naar 8.1 of 8.0 zetten?

André
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 mrt 2023 14:16 #25234 door Rondeb
Hoi,

hoe hoog heb je Foutrapportage bij algemene instellingen staan? Misschien die wat lager zetten.

Ik denk dat de fouten dan weg zijn en de site werkt prima.

Zelf ben ik nooit z'n voorstander een site in lokale omgeving in combi met Xampp een upgrade te doen.
Het komt veel voor dat xampp fouten weer geeft terwijl wanneer je de zelfde site bij je hosting online zet dat alles dan prima loopt zonder fouten.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
29 mrt 2023 14:30 #25236 door André Kok
Ron,

Voor de upgrade van Joomla 3 naar Joomla 4 wordt gewaarschuwd dat je die goed moet voorbereiden, dus ik dacht: ik ga de site naar lokaal kopiëren en daar de upgrade uitvoeren. Bij mijn andere website was dat de goede manier. Er waren lokaal wat problemen en die loste ik op. De upgrade op de live site was daarna in een zucht gedaan!

Hoe kun je PHP onder XAMPP instellen? Is er ergens een paneel? Ik ken alleen PHP.INI. Hoe kun je de versie verlagen?

André
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
29 mrt 2023 15:29 #25237 door Rondeb
Hoi André,

wanneer je in een testdomein maakt en daar een kopie van je site inzet door middel van Akeeba dan kan je met een gerust hart de upgrade doen.

De foutreportage staat die nu aan of uit?

Voor mij is het al jaren gelden dat ik Xampp hebt gebruikt en toen kon je niet van PHP versie wisselen.
Wanneer ik dat wel ging doen moest ik een oudere Xampp installeren.

Met Wamp dat is van Windows kan je wel van PHP wisselen maar ja daar heb je nu niks meer aan.
www.wampserver.com/en/download-wampserver-64bits/

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • André Kok
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Vol goede moed
Meer
29 mrt 2023 16:24 #25239 door André Kok
Ron,

Zie mijn eerste bericht:
display_errors=Off
Met error_reporting probeer ik van alles, zelfs E_COMPILE_ERROR|E_RECOVERABLE_ERROR|E_ERROR|E_CORE_ERROR, maar het lijkt geen effect te hebben. Via phpinfo.php blijkt de waarde wel ingesteld te zijn.
Ik begrijp er dus niets van.

André
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena