Volledig artikel voorzien van 'terug naar overzicht'-knop

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 jan 2016 15:58 #3995 door Gast
Hi,

Ik ben een website aan het bouwen, met daarin voor verschillende categorieën een categorieblog.

De volledig artikelen moet standaard een knop krijgen naar de overzichtspagina. Qua php heb ik dit voor elkaar met de volgende code:
Code:
<div class="btn button"> <?php $catTitle = $this->escape($this->item->category_title); ?> <?php echo '<a href="' . JRoute::_(ContentHelperRoute::getCategoryRoute($this->item->catslug)) . '" itemprop="genre" title="' . $catTitle . '">Terug naar het overzicht</a>'; ?> </div>

Hiermee krijg ik dus een button met tekst "terug naar overzicht". Werkt prima. Maar zoals al gezegd, ik heb verschillende categorieën in blogoverzicht: Nieuws, Agenda etc. Daarom wil ik van de button-tekst maken: "Terug naar het Nieuwsoverzicht", "Terug naar het Agendaoverzicht" etc., met andere woorden de categorienaam moet als variable worden opgenomen.

Hoe bereik ik dit?

Dank alvast!

Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
09 jan 2016 15:58 #3996 door Fred
@Lianne,

Dit is eenvoudig te realiseren met de UIkit.
Zie hiervoor: ifred.nl/nl/joomla-handleidingen/uikit/uikit-deel-1-buttons het laatste voorbeeld!

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 jan 2016 15:58 #3997 door Gast
@fvdn: de button is al gemaakt, dat is het probleem niet.
@Arjan php echo cattitle had ik al geprobeerd: dit wordt niet ingelezen als 'n php-request. Dat had ik erbij kunnen zetten, want dat verbaasde me nogal.

Welke php zal wel werken?

Tussentijds heb ik het opgelost door alternatieve layouts te maken van 't bestand article - default-php, maar dit vergt bij de aanmaak van ieder nieuwsartikel, of agenda-artikel etc. dat deze alternatieve layout ook wordt aangekozen door de redacteur. Dat is een extra handeling, die ik overbodig wil maken.

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
09 jan 2016 15:58 #3998 door Patrick
Hallo Lianne,

Even voor mijn beeld:

Je bent dus op de pagina geweest en wilt er naar terug.

Als dit het geval is zou je dan niet de vorige pagina uit de cache kunnen oproepen?

Groet,
Patrick
Onderwerp is gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 jan 2016 15:58 #3999 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Volledig artikel voorzien van 'terug naar overzicht'-knop
Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar zou de code anders via NoNumber Sourcerer toegevoegd kunnen worden waardoor deze wel wordt verwerkt?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 jan 2016 15:58 #4000 door Gast
Hi Margriet, deze werkte niet, maar je hielp me wel op de juiste route, namelijk de echo voor de JRoute afsluit voor binnen de html-tag <a href>. Het is geworden:

Code:
<div class="btn button"> <?php $catTitle = $this->escape($this->item->category_title); ?> <?php echo '<a href="' . JRoute::_(ContentHelperRoute::getCategoryRoute($this->item->catslug)); ?>" itemprop="genre">Terug naar <?php echo $this->item->category_title; ?>overzicht</a>

Dank dus!

groet,
Lianne
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena