Geen systeemmail

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 sep 2015 09:11 #5887 door Gast
Geen systeemmail werd gestart door Gast
Ik heb een website/webshop gebouwd in Joomla 3.4.3. De website werkt goed alleen worden er geen systeemmails verstuurd.
De gegevens worden wel verwerkt. Dit treedt o.a. bij registreren van een nieuwe gebruiker, de gebruiker wordt geregistreerd maar de nieuwe gebruiker en de administrator krijgen hier geen mailbericht van.
Op het scherm verschijnt twee keer de melding: "De mail()functie is gedeactiveerd, de mail kon niet worden verstuurd". Waarschijnlijk de mail naar de gebruiker en de administrator. Daarnaast wordt de melding gegeven dat de registratie is afgerond en een account is aangemaakt en dat de activitatielink is verzonden. Deze wordt dus zoals gezegd niet verzonden.

Daarnaast staat op de website een formulier gemaakt met BreezingForms. Het formulier wordt wel opgeslagen in de database maar er komt geen mail naar de administrator.
In de backend staat de Send-mail ingesteld als PHP-mailer maar ook bij Sendmail en SMTP heb ik hetzelfde resultaat.

Er lijkt dus iets aan de hand te zijn met de mailinstellingen. Wie weet wat dit kan zijn?

Bvd Jan
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
04 sep 2015 09:11 #5888 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Geen systeemmail
Kun je bij gebruikers - Groepsmail wel een mail aan iemand versturen?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 sep 2015 09:11 #5889 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Geen systeemmail
Hallo Martijn, bedankt voor je reactie.

Nee dat wil ook niet, ook hier krijg ik de melding "De mail()functie is gedeactiveerd, de mail kon niet worden verstuurd".
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
04 sep 2015 09:11 #5890 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Geen systeemmail
Misschien een domme vraag, maar Mailverzending staat toch wel op Ja?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 sep 2015 09:11 #5891 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Geen systeemmail
Domme vragen zijn er volgens mij niet.....

Bij algemene instellingen, Server staat bij de E-mailinstellingen Send Mail op Ja. dus volgens mij staat dit aan.


Bericht toegevoegd op 13 september 2015 om 16:46
Vorige bericht was op 4 september 2015 om 12:41


Inmiddels is alles bijgewerkt tot Joomla 3.4.4 en werkt de SMTP-mail nu (de andere twee opties niet maar ik kan weer mailen).
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena