Front en editing, user rechten en status nieuw artikel

  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 aug 2015 11:14 #6022 door Frits Jongbloets
Front en editing, user rechten en status nieuw artikel werd gestart door Frits Jongbloets
Op een nieuwe site heb in het userbeheer een hoofdgroep aangemaakt met een stuk of 10 subgroepen. Users van alle groepen mogen in de front end artikelen bewerken en toevoegen, maar elk alleen binnen een categorie die aan hun usergroep is toegewezen (hoofdcategorie met subcategorieën).

Het bewerken van bestaande artikelen gaat prima, maar bij het maken van een nieuw artikel heb ik een reeks problemen (alleen bij deze users, niet als SuperAdmin):
1. Het veld Status (gepubliceerd, gedepubliceerd) wordt niet getoond. Dat zou niet erg zijn als de default waarde Gepubliceerd zou zijn, maar:
2. De default waarde is Gedepubliceerd. En dat zou ook nog niet zo erg zijn, ware het niet dat:
3. Als een artikel gedepubliceerd is, wordt het in de front end wel getoond in categorie blog view aan de ingelogde users (gemarkeerd zodat je ziet wat de status is) maar ze kunnen geen detailpagina oproepen... en dus het artikel niet bewerken.

Ik heb een template override gemaakt op com_content/form/edit.php waardoor ik het status veld wel zichtbaar kan maken (punt 1), maar het kan nog steeds niet gewijzigd worden. Met Firebug zie ik in de html wel wat ik moet aanpassen om het veld beschikbaar te krijgen (haal "display:none" en "status=disabled) weg maar het lukt me niet om dat dynamisch voor elkaar te krijgen, bijv. met ReReplacer.

Ik denk dat zo'n workaround ook niet nodig zou moeten zijn: het is een probleem met de user rechten, want de super admin kan het wel. Ik kom er echter niet uit hoe die rechten dan moeten staan in deze situatie; alles lijkt goed ingesteld. Heb ook ACL Manager erop losgelaten maar ik kan daar niet zulke specifieke informatie, op veld niveau, in terugvinden. Maar dat kan aan mij liggen.

Iemand?
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
28 aug 2015 11:14 #6023 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Front en editing, user rechten en status nieuw artikel
Als ik bij mijzelf kijk (default groepen en rechten) zie ik de mogelijkheid Bewerken status bij Hoofdredacteur op Toegestaan.
Dit moet bij jouw groep denk ik dus ook Toegestaan hebben om de status te kunnen wijzigen?
Anders maandag mee naar de JUG Amsterdam in Bussum: www.joomlacommunity.eu/joomla-gebruikers...pen/details/589.html

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena