Parent menu item met externe url "#"

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 mei 2015 08:51 #7316 door Gast
Ik heb een probleem met een website van mij, Ik heb een submenu waarvan ik wil dat de parent niet naar een nieuwe pagina linkt.

In het verleden heb ik dit veel gedaan door een menu item te maken, daar maak ik dan een systeemlink externe url van en voer een # in.

Normaliter voegt dit een # toe aan de huidige pagina url waar ik al op zit. Nu merk ik dat dit niet meer werkt en in plaats daarvan linkt dit nu naar de homepage, niet de bedoeling!

Heeft iemand anders dit probleem ook gemerkt?

Ik gebruik Joomla versie 3.4.1 en php 5.5.23

Ik kom dit probleem tegen op mijn macbook met beide chrome en firefox.
En op beide mijn localhost en live server
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 mei 2015 08:51 #7317 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Parent menu item met externe url "#"
Heb het probleem nog niet opgemerkt, maar dat komt omdat ik zelf een andere methode gebruik. Je kan de parent ook "Menu item Alias" maken en die naar het bovenste item linken van het submenu. Mochten er dan gebruikers op klikken dan komen ze alsnog terecht op de eerste pagina van het submenu.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 mei 2015 08:51 #7318 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Parent menu item met externe url "#"
Dat zou een mooie oplossing zijn helaas wil de ontwerper dat juist niet. Hij wil dat de bezoeker bewust een keuze maakt uit het sub menu. Inmiddels ben ik er achter wat het probleem was, een te enthousiaste SEF plugin die onderdeel is van de editor die ik gebruik..... ::dead::
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 mei 2015 08:51 #7319 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Parent menu item met externe url "#"
Ik denk dat iedereen wel wilt dat de bezoeker bewust keuzes maken. De praktijk is echter dat ze dit lang niet altijd doen. Met een # link zorg je ervoor dat het menu-item wel klikbaar is, dus de bezoeker verwacht wel naar een andere pagina te gaan. Als dit dan niet gebeurt kan je juist verwarring veroorzaken. Maar goed, dit is weer een andere discussie als de originele topic-vraag. Goed te lezen dat je het probleem hebt opgelost.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena