Contact formulier en cookies

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 apr 2015 13:50 #7966 door Gast
Contact formulier en cookies werd gestart door Gast
Hallo mensen,

Nog even twee vraagjes, ik ben lekker bezig met mijn eerste J 3.4 website maar loop nog met 2 vragen waar ik geen oplossing voor kan vinden. Graag advies en/of link naar uitleg.

1. Ik wil graag een contactformulier maken voor J3.4 maar las onderweg dat je die tegenwoordig in Joomla zelf hebt. Is daar documentatie voor hoe je dat moet installeren? Ik vond een Youtube uitleg in het Spaans maar kon die niet goed volgen. Ik gebruikte altijd JForms.

2. Moet ik/zal ik nog iets voor het cookie probleem installeren? Of is dat allemaal achterhaald. En indien ja... graag een link naar een betrouwbare die niet zo dominant is. Ik zie tegenwoordig een balk bovenin waar je kunt klikken op "ik begrijp het". Dat is in ieder geval vriendelijker als site die je helemaal niet meer binnen laat voordat je hebt geaccepteerd. Ik moet ook zeggen dat ik geen cookies verzamel maar toch.... het moet (of niet meer?).

Voor iedereen fijne Paasdagen en bedankt alvast voor het lezen van mijn vragen.
Groetjes,
Mar (Marijke)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 apr 2015 13:50 #7967 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Contact formulier en cookies
Ga voor een contactformulier naar Componenten > Contactpersonen.
Vul daar de gegevens in die je wilt.

Maak nu een menu item aan die verwijst naar de contactpersoon die je net hebt aangemaakt.

Bij de opties van het Contact component alsmede bij het menu item zijn heel veel mogelijkheden wat je wel en niet wilt laten zien.
En daar kan je lekker mee spelen ;)

Een waarschuwing voor cookies als deze alleen voor de werking van de website zijn is niet nodig voor zover mijn kennis gaat. Heb in ieder geval nog nooit laten zien aan de bezoekers van mijn sites dat er cookies gebruikt worden.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 apr 2015 13:50 #7968 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Contact formulier en cookies
Waar ik mee zit (heb ik net ontdekt) is dat ik geen positie kan bepalen. Met het oude Jform kon ik het gewoon op een pagina plakken. Omdat ik nu op een subdomein aan het werk ben kan ik geen code achter de naam plakken om te zien waar de posities zijn. Hij accepteer dat niet. Ik denk dus omdat het op een subdomein is.

Ik heb wel een contact aangemaakt en kijk nog even of ik er uit kom. Bedankt voor de uitleg in ieder geval.

Nee ik gebruik die cookies niet. Het is de site voor een handwerkwinkeltje dus... geen belang bij. Bedankt weer voor het meedenken.

Greetzzzz... Mar
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 apr 2015 13:50 #7969 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Contact formulier en cookies
Ja dat had ik gedaan. Bedankt. Ik had het op de hoofd-website ook gedaan en daar toont hij de posities wel. Echter op het subdomein niet terwijl ik het net als bij het hoofddomein heb aan staan. Bedankt Martijn.

Groetjes,
Mar
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 apr 2015 13:50 #7970 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Contact formulier en cookies
Ik heb inmiddels de ingebouwde contact form van Joomla gebruikt. Op zich wel netjes. Ik zou het graag nog iets meer vorm willen geven maar op dit moment moet het maar even zo. Het geld wat ik gebudgetteerd had om extensies te kopen is op. De bodem is bereikt. Dus dan maar zo. Het ergert mij wel dat je met dat Joomla formulier niet kan uitlijnen naar het centrum. Maar goed.... het zij zo. Bedankt in ieder geval.

Fijne zondagavond nog.
Groetjes,
Mar
www.vd-raad.com/index.php/formulier
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena