Iemand ervaring met interpreteren van core dumps?

  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 apr 2017 12:38 #12388 door Frits Jongbloets
Iemand ervaring met interpreteren van core dumps? werd gestart door Frits Jongbloets
Op een nieuwe site zag ik opeens in de root directory een paar grote bestanden staan met namen als: core.5416
Dat blijken core dumps te zijn, bestanden die aangemaakt worden als Joomla crasht. Nu wil ik natuurlijk uitzoeken waarom dit gebeurt, en ik vond wat info over hoe zo'n bestand te lezen (o.a.: forum.joomla.org/viewtopic.php?t=555093 , is wel een wat oudere post).

Maar ook al ben ik erin geslaagd de files leesbaar te maken, het lukt me niet om er iets zinvols uit op te maken. Is er iemand die mij op weg kan helpen om dit te lezen, en zodoende te achterhalen wat de crashes veroorzaakt?
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
12 apr 2017 12:52 #12389 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Iemand ervaring met interpreteren van core dumps?

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 apr 2017 13:14 #12390 door Frits Jongbloets
Beantwoord door Frits Jongbloets in topic Iemand ervaring met interpreteren van core dumps?
Hoi Martijn, bedankt voor het meedenken. Ja, die pagina heb ik gezien, is geschreven door een hosting provider als support voor hun klanten. Ik vond daar het command line commando waarmee je de inhoud van de files leesbaar kunt maken.

Maar waar het interessant begint te worden, namelijk waar ze in die hoeveelheid aan data identificeren welk script het probleem veroorzaakt, daar blijken ze een custom scriptje gemaakt te hebben dat die analyse uitvoert, maar ze verklappen niet hoe het gebeurt. Nu kan ik hen natuurlijk vragen wat het geheim van dat scriptje is, maar ik vroeg me af of er op dit forum iemand is die het ook weet?
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
12 apr 2017 13:25 #12391 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Iemand ervaring met interpreteren van core dumps?
Wat ik als advies steeds lees is "schakel de modules stuk voor stuk uit totdat de dumps stoppen".
De dump zelf schijnt lastig te interpreteren te zijn.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
12 apr 2017 13:42 #12392 door Frits Jongbloets
Beantwoord door Frits Jongbloets in topic Iemand ervaring met interpreteren van core dumps?
Op zich een logisch advies. Alleen wil ik liever geen onderdelen uitzetten op een live site die redelijk druk bezocht wordt en waar ook redelijk wat interactie met users plaatsvindt. En je zult zien dat, als ik ga testen met een kopie van de site, er zich op die kopie geen crashes gaan voordoen omdat het daar niet zo druk zal zijn als op de live site...
Onderwerp is gesloten.
  • J Sanders
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ontwikkelaar van [url=www.mijnrekensite.nl]MijnRekensite.nl[/url].
Meer
12 apr 2017 17:55 #12393 door J Sanders
Beantwoord door J Sanders in topic Iemand ervaring met interpreteren van core dumps?
Hoi Frits,

Ik heb lokaal het scriptje coredumpcheck.php uitgevoerd. Zie de link van 'Martijn'.
Wel eerst regel 14 veranderd in
Code:
<?php
Om te kunnen testen, heb ik een (leeg) bestandje core.123456 aangemaakt.
En vervolgens de test uitgevoerd door coredumpcheck.php aan te roepen.
Het scriptje (b)lijkt ''zelfstandig' te werken.
Misschien kun je hier wat mee.

Gr. JG

Ontwikkelaar van MijnRekensite.nl , een online oefenmethode voor rekenen.
Onderwerp is gesloten.
  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 apr 2017 07:34 #12394 door Frits Jongbloets
Beantwoord door Frits Jongbloets in topic Iemand ervaring met interpreteren van core dumps?
Hoi,

Ik zal eerst maar opbiechten dat ik die pagina van inmotionhosting.com te haastig had gelezen en niet doorhad dat het scriptje in dat txt bestand zat :(

Heb nu 'mijn' core bestanden aan dit script voorgelegd. Dit blijkt dezelfde output te genereren als wat ik via de command line al gezien had. Namelijk 22.000 regels aan code. En wat helaas via beide methodes NIET tevoorschijn komt (wat in het voorbeeld op die pagina wel gebeurt) is een regel die begint met:

Core was generated by ... (gevolgd door de naam en pad van het script dat de crash heeft veroorzaakt)


Blijkbaar is de ene core dump de andere niet. Overigens maakt alleen het 'strings' commando deze output zichtbaar. Het 'gdb -c' commando levert een blanco output op. Dat geldt zowel via de command line als via dit script.

-- Edit --

Heb een ander ssh commando geprobeerd: file core.26309
Wat komt er nu als resultaat uit:

ELF 64-bit LSB core file x86-64, version 1 (SYSV), SVR4-style, from '/usr/local/php70/bin/php index.php'


Betekent dit nu dat index.php de schuldige is... ?
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
13 apr 2017 10:52 #12396 door Martijn Maandag
Beantwoord door Martijn Maandag in topic Iemand ervaring met interpreteren van core dumps?
Of iets met php (uiteraard), aangezien het pad daarnaar verwijst. Ik neem aan dat je in de access- en error-log hebt gekeken. Anders kan de hoster misschien meer zien.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena