Custom fields gebruikers - ontsluiten van data uit fieldparams

  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 nov 2017 14:50 #15550 door Job van Barneveld
In de Gebruikersmodule van Joomla gebruik ik twee extra velden voor gebruikersinformatie: telefoonnummer en locatie. Telefoonnummer is een één op één relatie. De telefoongegevens worden opgeslagen in de tabel _fields_values en dat ziet er uit zoals in afbeelding 1 is getoond (bijlage). De telefoongegevens zijn makkelijk met een query (field_id 1 gecombineerd met `value`) op te halen en te hergebruiken in Joomla.

Een Gebruiker kan ook gekoppeld zijn aan één of meer locaties. Als je in custom fields een keuzelijst aanmaakt, dan wordt dit op een andere manier in de database opgeslagen. In dezelfde afbeelding 1 zie je dat field_id 2 (locatiegegevens) verwijst naar een waarde in de 'value' kolom (1 en/of 2). Die waarde verwijst naar de tabel _fields en wel naar veld fieldparams. Daar worden de gegevens als volgt opgeslagen:

{"multiple":"1","options":{"options1":{"name":"Jansenstraat 53, Hilversum","value":"1"},"options2":{"name":"Pietersenstraat 17, Apeldoorn","value":"2"}}}

Vraag 1: Dit notatieformaat ken ik niet en ben ik ook niet eerder tegengekomen. Als je weet welk formaat dit is, dan hoor ik dat graag!
Vraag 2: op welke manier kan ik nou een query draaien zodat de gegevens uit fieldparams op een logische manier gekoppeld worden aan de tabel uit afbeelding 1?


Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 nov 2017 16:02 #15622 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Custom fields gebruikers - ontsluiten van data uit fieldparams
Door middel van deze links kwam ik er uit:
forum.joomla.org/viewtopic.php?t=948944
stackoverflow.com/questions/45218017/acc...m-fields-in-joomla-3

Je moet dus script draaien om de custom fields data getoond te krijgen.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena