Klikken op resultaat 'zoeken' geeft een 403 pagina

  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
09 feb 2018 07:46 #16318 door Job van Barneveld
Klikken op resultaat 'zoeken' geeft een 403 pagina werd gestart door Job van Barneveld
Ik bouw een Joomla site met veel artikelen. Al die artikelen zijn ondergebracht in zes categorieën. Je kunt de inhoud van de site pas benaderen na succesvolle inlog. In de Protostar template is op positie 0 de standaard zoekfunctie geactiveerd. Deze zoekfunctie werkt ook goed, als ik op bijvoorbeeld 'legionella' zoek dan krijg ik twee resultaten. De resultaten zijn doorklikbaar, zodat je meteen in het gevonden artikel uitkomt.

Echter, als ik daar op druk, dan krijg ik een 403 pagina. Volgens de 403 pagina zijn de mogelijke oorzaken: een - verouderde bladwijzer/favoriet
- een fout getypt adres
- een zoekmachine heeft een verouderde lijst van deze website
- u heeft geen toegang tot deze pagina

Er zit geen spannende rechtenstructuur in de site opgebouwd: je logt in met de rechten 'geregistreerd' en ook alle categorieën en alle artikelen zijn toegewezen aan 'geregistreerd'.

Site draait op Joomla 3.8.5, PHP 7.0.27.

Wat is de oorzaak van de 403 pagina's??


Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
09 feb 2018 10:38 #16319 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Klikken op resultaat 'zoeken' geeft een 403 pagina
PHP7.27? Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen had dat er PHP 7.2.x versies niet lekker werkten met Joomla. Waarschijnlijk niet gerelateerd aan je probleem maar toch.
Een 403 foutmelding betekent dat de betreffende pagina niet bekeken mag worden, geen rechten.
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_HTTP-sta...s#400+:_Aanvraagfout

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 feb 2018 16:45 #16322 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Klikken op resultaat 'zoeken' geeft een 403 pagina
Ik heb onder SEO instellingen de 'zoekmachine vriendelijke URL's' uitgezet. Alle caches opgeschoond en vervolgens werkt het wel: ik kan op de zoekresultaten klikken en die worden vervolgens getoond. Voor nu prima, want voor deze site heb ik geen SEO optimalisatie nodig. Echter, dit zou toch ook moeten werken met SEO aan?

Ik hoor graag jullie mening.
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
11 feb 2018 17:25 #16323 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic Klikken op resultaat 'zoeken' geeft een 403 pagina
Als je gebruik maakt van een htaccess die juist is ingesteld, dan zou dat geen probleem moeten zijn.

zie:
SEF
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena