Het afhandelen van privacy-verzoeken

  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 feb 2019 20:31 #18941 door Frits Jongbloets
Het afhandelen van privacy-verzoeken werd gestart door Frits Jongbloets
Heeft iemand al ervaring opgedaan met het afhandelen van privacy-verzoeken? Ik bedoel de functionaliteit die er in J.3.9 is bijgekomen onder Gebruikers > Pricvacy.

Ik heb hier alleen nog maar een test mee gedaan, en het lukt mij wel om een privacy-verzoek te honoreren (gegevens toesturen aan de gebruiker, of juist gegevens verwijderen), maar het verzoek blijft geregistreerd staan als zijnde nog niet behandeld. En na een tijdje krijg ik een herinneringsmailtje dat ik het verzoek nog moet behandelen.

Zojuist hebben we op de JUG030 gezamenlijk geprobeerd of we dit konden oplossen, maar het lijkt toch echt een bug. Iemand die hier andere ervaringen mee heeft?
Discussie gesloten.
  • snarf007
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
11 feb 2019 22:16 #18942 door snarf007
Beantwoord door snarf007 in topic Het afhandelen van privacy-verzoeken
Hoi Frits,
Gevonden ....
Na het versturen van de mail met xml bijlage kun je op het e-mailadres van het verzoek klikken.
Dan heb je links boven een groene knop met complete. Als je deze gebruikt dan gaat de status op complete (waarde 2 in db).

Update: Je kunt dus blijkbaar onafhankelijk van de status (alleen na token approve van het opgegeven mailadres) op het e-mailadres van het verzoek klikken. Je opent dan het verzoek en hebt boven een aantal opties. Voltooien, ongeldig export en export met mail. Deze acties worden, een beetje onlogisch, pas zichtbaar na het openen van het item.

Groet,
Frans
Discussie gesloten.
  • Frits Jongbloets
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 feb 2019 10:43 #18951 door Frits Jongbloets
Beantwoord door Frits Jongbloets in topic Het afhandelen van privacy-verzoeken
Hoi Frans,

Bedankt voor je reactie. Helemaal duidelijk & het werkt

Ben het met je eens dat het logischer zou zijn als je deze buttons meteen in het overzicht zou hebben. Maar het valt me een beetje tegen dat ik die buttons niet zelf opgemerkt had, ik was zeker te haastig ;)

Groeten, Frits!
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena