Migratie joomla NL 2.5 naar 3.1

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 feb 2019 20:34 #19001 door Gast
Migratie joomla NL 2.5 naar 3.1 werd gestart door Gast
Hallo beste mensen,
In de eerste plaats fijn dat ik hier lid mag zijn!
Ik heb een probleem en misschien kunnen jullie me helpen.
Ik heb onlangs een Nederlandse joomla website van 2.5 naar 3.1 gemigreerd via de gebruikelijke weg door de bestanden via de update functie van joomla direct te schrijven.

Dat is niet helemaal goed gegaan.

Bijna aan het eind kreeg ik een foutmelding die er ook op neer komt dat wsl. niet de hele database wijzigingen goed zijn verlopen. Gelukkig heb ik de meeste foutjes kunnen debuggen en nu is bijna alles weer werkend op een paar functies na.

Met name het Nederlandse taalpakket is beschermd ( behoort tot de core bestanden ) en was niet automatisch "ge-updated "..
Ook krijg ik de volgende foutmelding als ik verder wil updaten via de administrator / componenten/joomla update:

1054 Unknown column 'a.extra_query' in 'field list' SQL=SELECT DISTINCT a.update_site_id, a.type, a.location, a.last_check_timestamp, a.extra_query FROM #__update_sites AS a INNER JOIN #__update_sites_extensions AS b ON a.update_site_id = b.update_site_id WHERE a.enabled = 1 AND b.extension_id = 700

Hetzelfde geldt als ik een taal wil installeren via talen voor inhoud / installeer een taal ik krijg dan de foutmelding:

1054 Unknown column 'a.extra_query' in 'field list' SQL=SELECT DISTINCT a.update_site_id, a.type, a.location, a.last_check_timestamp, a.extra_query FROM #__update_sites AS a INNER JOIN #__update_sites_extensions AS b ON a.update_site_id = b.update_site_id WHERE a.enabled = 1 AND b.extension_id IN (600)



Maar afgezien daarvan kun je het verouderde NL taalpakket dus niet de-installeren omdat het tot de joomla core bestanden behoort. Een nieuwe versie installeren via upload kan ook niet, want dan zegt het systeem dat het component al bestaat.. Wat te doen?

Tenslotte, hebben jullie een idee hoe ik anders de update in de huidige installatie nog eens handmatig kan laten "runnen", zodat de laatste database wijzigingen alsnog worden uitgevoerd?

Er moet toch een manier zijn om dit op te lossen via de database eventueel.
Heeft iemand ervaring hier mee en zo ja wat raden jullie mij aan?

Alvast dank voor de hulp!

Roeland
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
21 feb 2019 20:58 #19003 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Migratie joomla NL 2.5 naar 3.1
Hallo Roeland,

van harte welkom hier :)

Wat betreft de Joomla migratie van 2.5 naar Joomla 3 heb je deze handleiding gebruikt?

Het is geen One Click update maar komt dus meer bij kijken.

Wacht je tegenreactie af.

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 feb 2019 21:10 #19004 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Migratie joomla NL 2.5 naar 3.1
Hallo Ron,
Ja die handleiding heb ik gebruikt. Ik heb al meerdere migraties gedaan met joomla.
Die verliepen zonder problemen.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
21 feb 2019 21:23 #19005 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Migratie joomla NL 2.5 naar 3.1
Hoi Roeland,

ooo genoeg ervaring dus... ;) Dan ga ik ervan dat je database fix ook hebt gedaan?

Wat betreft NL taal heb ik ook wel eens gehad en toen heb ik de gehele taal verwijderd en nieuwe geïnstalleerd.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 feb 2019 22:11 #19006 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Migratie joomla NL 2.5 naar 3.1
Hoi Ron

Database fix via de backend lost het niet op.
De gehele taal? , bedoel je het taalpakket? , dat kan dus niet verwijdert worden (core component.)
Of bedoel je het component verwijderen via ftp?

Kun je misschien iets meer toelichten?

Roeland
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
21 feb 2019 22:26 #19007 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Migratie joomla NL 2.5 naar 3.1
Via extensies --> beheren --> beheren kan je talen verwijderen.

Engelse taal is het core bestand/taal deze kan je niet verwijderen de rest wel.

Groeten Ron
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 feb 2019 22:47 #19008 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Migratie joomla NL 2.5 naar 3.1
Het probleem is dat in deze versie NL het core taalbestand is, die kan zoals ik al zei inderdaad niet worden verwijderd
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 feb 2019 01:29 #19009 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Migratie joomla NL 2.5 naar 3.1
Het probleem is inmiddels opgelost, de database reparatie deed het opeens wel en ik kan alles updaten..., wsl een bug :) Bedankt in ieder geval !
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena