reCAPTCHA Joomla! 3.1.5

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 sep 2019 14:29 #20013 door Gast
reCAPTCHA Joomla! 3.1.5 werd gestart door Gast
Beste mensen,

Ben bezig om reCAPTCHA aan het werk te krijgen op mijn website maar helaas gebeurd er niks.

Heb alle stappen ondernomen die hier staan: docs.joomla.org/J3.x:Google_ReCaptcha/nl maar helaas zonder succes

Het probleem is dat je wel het label ziet met de tekst "Captcha" maar dat er verder niks te zien is, heb wel geprobeerd handmatig de code in het contactformulier te zetten en dat lukte althans het captcha schermpje was te zien alleen deed het niks want als ik op "verzenden" klikte dan gaf hij aan dat de code leeg was. Waarschijnlijk omdat de captcha van de plugin niet gebruikt werd, maar goed die is niet te zien...

Na gegoogled te hebben kwam ik deze site tegen www.smartaddons.com/forum/296-joomla-tem...show-in-contact-form en in 1 van de reacties zag ik dat je in de plugin folder een adres moest wijzigen bij het recaptcha.php bestand. Ook dat gedaan en ook zonder succes...

Weet iemand hier misschien de oplossing voor?

Mijn dank is groot.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
28 sep 2019 15:51 #20014 door Leen
Beantwoord door Leen in topic reCAPTCHA Joomla! 3.1.5
hallo heb je wel bij administrator>extensies>pluginbeheer bij Plugins: CAPTCHA - ReCAPTCHA
de juiste code's ingevult en is de plugin geactivverd ?
en is bij administrator > systeem > Algemene instellingen daar wel Standaard captcha gekozen ?

lvda
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
28 sep 2019 17:03 #20015 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic reCAPTCHA Joomla! 3.1.5
Welke versie heb je in de plugin gekozen? Versie 3 van recaptcha is namelijk niet in het formulier zichtbaar, maar werkt op de achtergrond.

developers.google.com/recaptcha/docs/versions

ps. versie joomla 3.1.5 of versie recaptcha 3.1.5 ?

Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 sep 2019 19:29 #20016 door Gast
Beantwoord door Gast in topic reCAPTCHA Joomla! 3.1.5

hallo heb je wel bij administrator>extensies>pluginbeheer bij Plugins: CAPTCHA - ReCAPTCHA
de juiste code's ingevult en is de plugin geactivverd ?
en is bij administrator > systeem > Algemene instellingen daar wel Standaard captcha gekozen ?


Yes I did, heb zelfs meerdere malen nieuwe codes geprobeerd (eerste de site verwijderd bij ReCAPTACHA uiteraard) omdat ik las dat dat bij iemand geholpen had maar helaas zonder resultaat...
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 sep 2019 19:32 #20017 door Gast
Beantwoord door Gast in topic reCAPTCHA Joomla! 3.1.5

Welke versie heb je in de plugin gekozen? Versie 3 van recaptcha is namelijk niet in het formulier zichtbaar, maar werkt op de achtergrond.

developers.google.com/recaptcha/docs/versions

ps. versie joomla 3.1.5 of versie recaptcha 3.1.5 ?


Ik gebruik versie 2 van ReCAPTCHA juist omdat ik dacht die werkt waarschijnlijk wel met deze oudere versie van Joomla en nee versie van Joomla 3.1.5. Weet dat het erg verouderd is maar is van een vriend die ik jaren geleden gemaakt had en de site is al een tijd offline dus wou eerst de plugin werkende krijgen en dan op een andere server proberen up te daten want dat lukte ook niet... kreeg allerlei foutmeldingen maar dat kan ook met de beveiliging van deze server te maken hebben...

Heb ook al dit geprobeerd maar lukte ook niet of ik heb het verkeerd gedaan: www.joomlashack.com/blog/joomla/broken-captcha/
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
29 sep 2019 07:30 #20018 door Leen
Beantwoord door Leen in topic reCAPTCHA Joomla! 3.1.5
Waarom doe je dan die site niet eerst gewoon lokaal op je pc met wampserver
(in deze kan je verschillende php versie draaien) proberen te updaten voor al eerst alle extensies

omdat ik dacht die werkt waarschijnlijk wel met deze oudere versie van Joomla en nee versie van Joomla 3.1.5.





lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
29 sep 2019 11:51 #20021 door Gast
Beantwoord door Gast in topic reCAPTCHA Joomla! 3.1.5

Waarom doe je dan die site niet eerst gewoon lokaal op je pc met wampserver
(in deze kan je verschillende php versie draaien) proberen te updaten voor al eerst alle extensies

omdat ik dacht die werkt waarschijnlijk wel met deze oudere versie van Joomla en nee versie van Joomla 3.1.5.


Is een idee inderdaad maar zoals ik zei de site is al geruime tijd offline dus wou eerst de site weer online hebben en in de tussentijd kan ik hem dan rustig update snap je?

Iemand nog tips want kan niks vinden...
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
29 sep 2019 12:31 #20022 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic reCAPTCHA Joomla! 3.1.5
Ik zou eerst de core updaten en dan kijken of het werkt. Kan zijn dat je met een te oude core werkt om recaptcha te laten werken zoals jij wil. Denk dat dat veel problemen oplost, zou wel een backup maken voor je dat doet en eventueel lokaal testen, maar dat hebben al meerdere mensen aanbevolen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 okt 2019 13:35 #20046 door Gast
Beantwoord door Gast in topic reCAPTCHA Joomla! 3.1.5
Ik heb een backup (zowel DB als de site) op een andere host gedaan alleen nu kan ik niet inloggen in het admingedeelte (ik doe het juiste login en wachtwoord) en op de site zijn alle artikelen en het menu weg... De site zelf staat er wel inclusief roterende header en gegevens onderaan maar verder is de site leeg?
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
03 okt 2019 18:02 #20047 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic reCAPTCHA Joomla! 3.1.5
Dat heeft te maken met de php-versie die je hebt ingesteld. Of de site is nog 5.4 en staat op de compter php7 ingesteld of andersom.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena