Gebruikersregistratie is veel te uitgebreid (en brak)

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
25 nov 2019 12:21 #20384 door Wim
Op een site in aanbouw wil (moet) ik registratie toestaan. Maar bij registratie wordt iemand dan naast naam, usernaam, email en wachtwoord ook onder 'Gebruikersprofiel' gevraagd een hele lijst in te vullen (optioneel). Dat wil ik helemaal niet. Waar en hoe schakel ik die flauwekul uit?
Onder Gebruikers > Opties vind ik niks. Site staat alleen nog lokaal.

Overigens kan iemand bij verzoek voor instemming privacybeleid en algemene voorwaarden niks kiezen. Er staat wel 'Nee', maar nergens een vierkantje voor een vinkje te bekennen.

(Heel misschien is dit een restant van CommunityBuilder dat ik aanvankelijk had geïnstalleerd, plus een template van JoomlaShack, maar die zijn geheel verwijderd, browsercache en database opgeschoond.)

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
25 nov 2019 12:54 #20385 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Gebruikersregistratie is veel te uitgebreid (en brak)
Hoi Wim, het heeft iets met de gebruikersprofiel-plugin te maken denk ik. Misschien helpt dit je op weg:

www.joomlashack.com/blog/joomla/user-profile-plugin/
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
25 nov 2019 12:56 #20386 door Leen
Hallo Wim,

Ik dacht dat je bij Plugins: Gebruiker - Profiel het een en ander echt kan uitzetten

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Meer
25 nov 2019 12:57 #20387 door Anja de Crom
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
25 nov 2019 13:04 #20388 door Wim
Dank, Anja en Leen. Daar wordt het direct een heel stuk beter van!
(ik had gezocht op "Gebruikers", wat tot niks leidt, moet 'Gebruiker" zijn)
Nu eens kijken of ik in de site-in-aanbouw die al wel live staat, en waarin CommunityBuilder nog wel actief is, het registratieformulier weer tevoorschijn kan laten komen. Want dáár ging het mis, en mijn pogingen het in orde te maken leidden tot het verdwijnen van het registratieformulier.
Moet goed komen zo.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena