- Ontvangen bedankjes 0
ledenlogin werkt niet
- niko63
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- vv
Minder
Meer
29 mei 2025 19:53 #26396
door niko63
ledenlogin werkt niet werd gestart door niko63
Beste Joomlers,
Ik beheer voor onze vereniging de website. Deze heeft een ledendeel waarop leden moeten inloggen met voor ieder hetzelfde wachtwoord. Ik merk al enige tijd problemen die leden hebben bij het inloggen. Ik kan zelf inloggen, maar alleen als ik gebruikersnaam en wachtwoord zelf invul. Bij al ingevoerde gegevens lukt het mij ook niet. Maar ik krijg nu van diverse kanten te horen dat er niet ingelogd kan worden. Uitgesloten moet worden dat mensen de gegevens verkeerd hebben ingelogd. Er is iets met de inlog. Dit probleem heb ik eerder geplaatst maar toen kon niemand het oplossen, wel werd me aangeraden voor ieder lid aparte inloggegevens aan te maken. Maar met veel leden is dat een forse klus. En ik ben er nog niet aan toegekomen. Wel geef ik de leden die problemen ondervinden aparte inloggegevens. En het gekke is dat ze dan wel kunnen inloggen. De website is al meer dan 10 jaar in de lucht en tot nu toe heeft de inlog altijd goed gewerkt. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft? Is er misschien iets misgegaan bij een van de laatste updates? Ik hoor het graag. Alvast dank,
Niko
Ik beheer voor onze vereniging de website. Deze heeft een ledendeel waarop leden moeten inloggen met voor ieder hetzelfde wachtwoord. Ik merk al enige tijd problemen die leden hebben bij het inloggen. Ik kan zelf inloggen, maar alleen als ik gebruikersnaam en wachtwoord zelf invul. Bij al ingevoerde gegevens lukt het mij ook niet. Maar ik krijg nu van diverse kanten te horen dat er niet ingelogd kan worden. Uitgesloten moet worden dat mensen de gegevens verkeerd hebben ingelogd. Er is iets met de inlog. Dit probleem heb ik eerder geplaatst maar toen kon niemand het oplossen, wel werd me aangeraden voor ieder lid aparte inloggegevens aan te maken. Maar met veel leden is dat een forse klus. En ik ben er nog niet aan toegekomen. Wel geef ik de leden die problemen ondervinden aparte inloggegevens. En het gekke is dat ze dan wel kunnen inloggen. De website is al meer dan 10 jaar in de lucht en tot nu toe heeft de inlog altijd goed gewerkt. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft? Is er misschien iets misgegaan bij een van de laatste updates? Ik hoor het graag. Alvast dank,
Niko
Onderwerp is gesloten.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
30 mei 2025 11:59 #26397
door Youll
Beantwoord door Youll in topic ledenlogin werkt niet
Wat bedoel je hiermee?
Ik kan zelf inloggen, maar alleen als ik gebruikersnaam en wachtwoord zelf invul. Bij al ingevoerde gegevens lukt het mij ook niet
Onderwerp is gesloten.
- niko63
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- vv
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2025 13:01 - 30 mei 2025 13:02 #26398
door niko63
Beantwoord door niko63 in topic ledenlogin werkt niet
Beste Youll,
Dank voor het meedenken.
Daar bedoel ik het volgende mee: je kunt de gebruikersnaam en het wachtwoord invoeren en vervolgens opslaan. En dan kun je bij een volgende bezoek snel inloggen. Of je vult iedere keer gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in. Bij mij werkt de inlog alleen als ik de gegevens steeds opnieuw invul. Gebruik ik de eerste methode dat kom ik er niet in.
Vr. gr.
Niko
Dank voor het meedenken.
Daar bedoel ik het volgende mee: je kunt de gebruikersnaam en het wachtwoord invoeren en vervolgens opslaan. En dan kun je bij een volgende bezoek snel inloggen. Of je vult iedere keer gebruikersnaam en wachtwoord opnieuw in. Bij mij werkt de inlog alleen als ik de gegevens steeds opnieuw invul. Gebruik ik de eerste methode dat kom ik er niet in.
Vr. gr.
Niko
Laatst bewerkt 30 mei 2025 13:02 door niko63.
Onderwerp is gesloten.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
30 mei 2025 13:20 #26399
door Youll
Dan zijn je opgeslagen inloggegevens niet goed. Dit heeft niets met Joomla te maken.
Onderwerp is gesloten.
- niko63
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- vv
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2025 15:08 #26400
door niko63
Ja, Youll, was het maar zo simpel. Ik heb mijn gegevens echt goed ingevoerd en heel vaak gecontroleerd. Maar bovendien: het gaat niet alleen om mij. Diverse leden komen er niet in, terwijl dit wel lukt als ik ze een persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord geef. De ene keer werkt het wel, de andere keer niet. En ik krijg er geen vinger achter. Maar als niemand dit probleem herkent zal het wel ergens bij ons liggen. Ik zou alleen niet weten waar.
Vr. gr.
Niko
Vr. gr.
Niko
Onderwerp is gesloten.
- Youll
-
- Gebruiker
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 2
30 mei 2025 15:50 #26401
door Youll
Als het teveel werk is om de gebruikers toe te voegen, dan laat je ze toch zichzelf registreren en keur je de registraties goed. Je bent al heel lang met dit probleem bezig, dus ik zou kiezen voor een structurele oplossing.
Onderwerp is gesloten.
- niko63
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- vv
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 mei 2025 19:14 #26402
door niko63
Ik heb destijds in het forum een link gekregen met informatie over hoe je leden zichzelf kunt laten registreren. Dat heb ik terzijde gelegd door persoonlijke omstandigheden in die periode maar ook omdat ik de toegevoegde informatie veel te ingewikkeld vond. Er was bv. een link in het verhaal naar informatie over hoe je de instellingen kon wijzigen en daarin werd ik geconfronteerd met pagina's vol codes.Dat schrok mij toen erg af, zoveel kennis en kunde heb ik nu ook weer niet. Ik heb het nu weer opgepakt, heb niet gelet op alle codes en ben intussen in staat om een link "registreren" toe te voegen aan het inlogformulier. En ik zie vervolgens een registratieformulier. En ik begrijp dat als de accountactivatie voor nieuwe gebruikers op "beheerder" staat ik aan de hand van de ledenlijst kan controleren of de persoon lid is. De procedure is dus veel simpeler dan ik dacht. Je moet je soms ook niet te veel laten afschrikken. Ik zal aan het bestuur voorstellen dit zo in te voeren in de hoop dat daarmee de inlogproblemen kunnen worden opgelost. Nu wil ik alleen nog weten hoe ik kan aangeven dat dit probleem is opgelost.
Onderwerp is gesloten.