Problemen bij ledeninlog

• niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Lees meer
05 feb 2026 21:20 - 21 feb 2026 22:46 #26539 door niko63
Problemen bij ledeninlog werd gestart door niko63
Leden van onze vereniging kunnen een eigen account aanmaken en daarmee inloggen op het ledengedeelte van de site. . Als ze dat gedaan hebben krijgen ze per mail een bevestiging van hun registratie en ik krijg een mail met een link om de registratie te accepteren. Ik gebruik voor dit proces mijn persoonlijke hotmailaccount. De laatste dagen werkt dit systeem niet meer voor mensen die een gmailadres hebben. Hun mails worden naar mij teruggestuurd. Ik kan ze weliswaar opnieuw versturen, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik krijg de volgende melding te zien:
Remote server returned '554 5.0.0 <mx1.mijn.host #5.0.0 smtp; 550 80.69.89.26 is not allowed to send mail from hotmail.com. Please see the SPF record, with scope mfrom, identity n**********@hotmail.com.
Iemand een idee wat hier aan de hand is en hoe het op te lossen. Dank alvast voor het meedenken.

Niko.
Laatst bewerkt 21 feb 2026 22:46 door Hans van der Meer.
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
10 feb 2026 14:27 #26540 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Problemen bij ledeninlog
Of contact opnemen met je hoster of een mailadres van je domein gebruiken gok ik.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
21 feb 2026 22:48 #26541 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Problemen bij ledeninlog
Ik heb even je hotmailadres geanonimiseerd :-)

SPF-instellingen zorgen er voor dat je mail als vertrouwd verstuurd wordt. Heb je daar ooit hotmail/outlook aan toegevoegd?

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • niko63
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • vv
Lees meer
22 feb 2026 17:17 #26542 door niko63
Beantwoord door niko63 in topic Problemen bij ledeninlog
Beste Hans en Youll, dank voor het anonimiseren van mijn mailadres. Had ik zelf even niet in de gaten. Ik heb met de hoster contact opgenomen en die heeft een paar dingen geprobeerd, zonder resultaat. Daarna een nieuw mailadres binnen de domeinnaam aangemaakt en dat werkt wel goed. Dank voor het meedenken. Daarmee is het probleem opgelost. 
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena