Font installeren

  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
21 mei 2017 08:45 #12995 door Pieter Meijer
Font installeren werd gestart door Pieter Meijer
Ik ben bezig een website te maken voor een vereniging. Deze website moet een soort 'spin-off' zijn van een moedersite.
Op de moedersite wordt gebruik gemaakt van het lettertype Oduda (-Bold en -Regular, een niet vrij verkrijgbaar font). Dit lettertype wordt echter niet aangeboden in de JCE-editor. Kennelijk pikt de editor geen op de pc geïnstalleerde fonts op (in mijn eigen Word applicatie worden ze keurig getoond).
Is er een mogelijkheid dit font in de editor te krijgen en zo ja, hoe?

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
21 mei 2017 09:21 #12997 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Font installeren
@Piet,

Dergelijke zaken moet je oplossen middels je vormgeving (template) daar waar dit mogelijk is. Zo kan je bv. in YOOtheme Pro een custom font toevoegen en gebruiken, zie: yootheme.com/pro/docs/#/child-themes

Een font lokaal op je PC geïnstalleerd staat idd niet ook in JCE (wat op een server elders is geïnstalleerd)!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
21 mei 2017 09:25 #12999 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Font installeren
Hallo Piet,

of het voor alle font werkt weet ik niet maar.
kijk eens of dit je verder kan helpen
en dit las ik ergens in een oude forum topic

Go to your Admin area >> Component (top menu) >> JCE Adminsistration (Sub menu) >> Editor Profiles (side sub-menu) >> Default >> Editor Parameters (tab) >> Options (side tab) >> Additional Fonts.


lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
21 mei 2017 09:34 #13001 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Font installeren
@Leen,

Dat heb ik idd ook gelezen maar is idd een oude post. Sinds de nieuwe JCE is deze mogelijkheid er niet meer!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
21 mei 2017 09:39 #13003 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Font installeren
@Leen
Dank voor je reactie.

Ik draai Joomla! op local host, vandaar dat ik er van uit ging dat het font zou worden overgenomen in JCE. Als dit in de 'nieuwe' JCE niet (meer) lukt, is er dan een andere editor waarin het (nog) wel kan?

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
21 mei 2017 09:41 #13004 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Font installeren
@Fred
Dank voor je reactie.
Ik zal eens even in mijn template (Allerta) rondneuzen.

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
21 mei 2017 09:42 #13005 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Font installeren
@Fred,
Ik weet het ook niet zeker maar ik dacht dat het er nog wel inzat maar of het voor alle fonts kan ?

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
21 mei 2017 09:52 #13006 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Font installeren
@all,

Hier (zie link), is alles over het toevoegen van een font in JCE te vinden.
www.joomlacontenteditor.net/support/tuto...g-and-removing-fonts

naast de aangeboden standaard font zijn alleen web-font te gebruiken

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
21 mei 2017 17:39 #13008 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Font installeren
@Fred
Ik kom een heel eind wat betreft het eerste deel (Add a new font), maar die laatste 2 stappen zijn even een raadsel voor mij.
Maak ik daaruit op dat je daar opgeeft waar zich dat nieuwe lettertype bevindt?
Hoe is de syntaxis dan als de hele webfont-family 'Oduda' op één van mijn harddisks staat (F:/ in dit geval)?

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
22 mei 2017 04:18 #13015 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Font installeren
Het Oduda webfont is hier ( www.youworkforthem.com/font/T5761/oduda/webfont/ ) verkrijgbaar.

De Oduda fontfamily op je PC speelt helemaal geen rol omdat het Oduda webfont van het internet wordt betrokken.

Je zal zo te lezen je css ook moeten aanpassen!
Any css rules added to your template stylesheet must also be added to your custom editor.css file if you have created one.


Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena