Font installeren

  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
22 mei 2017 12:01 #13034 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Font installeren

Het Oduda webfont is hier ( www.youworkforthem.com/font/T5761/oduda/webfont/ ) verkrijgbaar.

De Oduda fontfamily op je PC speelt helemaal geen rol omdat het Oduda webfont van het internet wordt betrokken.

Je zal zo te lezen je css ook moeten aanpassen!
Any css rules added to your template stylesheet must also be added to your custom editor.css file if you have created one.

Ik heb (nog) geen custom.css bestand. Het aanpassen van css-bestanden is mij op het lijf geschreven, dus daar ben ik niet zo bang voor. Het lettertype heb ik al aangeschaft ($ 12,10). Ik moet toch een bestemming opgeven waar het lettertype vandaan gehaald kan worden? Waar plaats ik dat dan het beste in de Joomla!-boom?

Ik vind het vreemd dat in een bejubeld open source cms als Joomla! het zo ingewikkeld is om een font-family toe te voegen.

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
22 mei 2017 14:33 #13042 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Font installeren
Ik heb het volgende nog gevonden van Mindert Aardema .
Maar daarmee heb ik 'mijn' aangeschafte font-family nog niet kunnen installeren..... :(

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
22 mei 2017 16:44 #13044 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Font installeren
Mindert geeft aan hoe een font is toe te voegen aan je vormgeving (template) , hier begon ik al mee in mijn beantwoording. Dit kan zoals vermeld en zoals Mindert laat zien. Je moet bij de verkoper van het Oduda font maar eens vragen naar de link van dat web-font.

Wel is inzake het filmpje van Mindert nog even een waarschuwing op zijn plaatst.
a) er wordt iets in de index.php vd template geplaatst
b) er wordt iets in de template.css geplaatst

Dit kan , maar houdt er rekening mee dat zodra er een template update is hetgeen aldaar geplaatst is weer weg is (maak dus altijd een copy vd 2 bestanden!)

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
22 mei 2017 17:15 #13047 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Font installeren
@Fred
Bedankt voor je waarschuwing. Ik werk sowieso met een kopie van de originele (Allerta) template.
Ik zal de verkoper vragen om de link.
:)

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
22 mei 2017 19:09 #13053 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Font installeren
prima, deze kan dus gesloten worden!

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Onderwerp is gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
23 mei 2017 18:17 #13064 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Font installeren
Ik heb met een @font-face-generator de klus geklaard.
Geeft je enorm veel vrijheid.
EN: het nieuwe lettertype verschijnt in de JCE editor in het pull-down venster! :p

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena